Poznań: Drewnianego logo za blisko 70 tys. próżno szukać na ulicach miasta
Drewniane logo za dziesiątki tysięcy
Cena instalacji w kształcie nowego logo marki Poznań zaskakuje. Jej koszt wyniósł 67 281 zł, mimo że była dostępna dla poznaniaków przez zaledwie kilka dni w ramach imprezy Płytówka (przywitanie odrestaurowanej płyty Starego Rynku) w maju 2024 roku. Służyła m.in. do rozdawania doniczek z pelargoniami.
Konstrukcja zniknęła, po czym zauważono ją rozebraną w parku Cytadela. Początkowo przekazano, że logo posłuży jako instalacja trwałej zieleni. Później zadecydowano, że drewno zostanie przekształcone w meble miejskie, które staną na terenach zielonych.
Skazani impregnowali instalację
Gdy wróciliśmy do tematu pod koniec stycznia, wówczas rzecznik Zarządu Zieleni Miejskiej (ZZM) w Poznaniu mówiła, że "konstrukcja czeka na rozpoczęcie sezonu". Do dziś próżno szukać jej jednak na ulicach miasta. Co się stało?
- Obecnie instalacja jest impregnowana, impregnacją zajmują się osoby wykonujące prace na cele społeczne tzw. skazani - oznajmiła nam w maju Julia Syska - Wieczorek zastępca dyrektora ds. Utrzymania Terenów w ZZM.
Zmienią logo w elementy wyposażenia obiektów?
- Jesteśmy po rozmowach w sprawie przekształcenia instalacji w meble miejskie lub elementy wyposażenia obiektów, natomiast nie został jeszcze wyłoniony wykonawca tych prac i nie są znane koszty - dodała Syska - Wieczorek.
Zaznaczono, że "konstrukcja/e powinna pojawić się w tym roku", jednak nie wiadomo, w jakiej lokalizacji. W lipcu natomiast otrzymaliśmy informację od rzecznika ZZM, że proces przekształcenia instalacji w meble miejskie nadal trwa.
Podsumowując. Minęły 422 dni od zakończenia imprezy Płytówka. Mimo to konstrukcji za blisko 70 tysięcy złotych dalej próżno szukać na ulicach Poznania.