Poznań: Kończą się remonty torowisk na Kórnickiej i Głogowskiej. Od sierpnia ruszają prace na Traugutta i węźle Bałtyk
Prace modernizacyjne na torowiskach w rejonie mostu św. Rocha i przy skrzyżowaniu ul. Głogowskiej z Hetmańską są na finiszu. Nowe szyny są już widoczne, trwa także układanie nawierzchni. Zakończenie robót zaplanowano na 31 lipca. Od 1 sierpnia w Poznaniu rozpoczną się jednak kolejne remonty – na węźle Traugutta oraz węźle Bałtyk.
Modernizacje w rejonie mostu św. Rocha i na ul. Głogowskiej mają strategiczne znaczenie. Przygotowują one miasto na zwiększone obciążenie torowisk w czasie planowanego remontu mostu Chrobrego. Właśnie dlatego szczególną uwagę zwrócono na trasy równoległe do tej przeprawy, które przejmą ruch tramwajowy w trakcie prac.
W maju zakończono remont torowiska na węźle AWF, obecnie finalizowana jest wymiana szyn od mostu św. Rocha do przystanku Politechnika oraz naprawa dylatacji mostu.
Już 1 sierpnia rozpocznie się remont węzła Traugutta przy skrzyżowaniu ul. Hetmańskiej z Traugutta. Prace obejmą wymianę środkowej części węzła oraz rozjazdów od strony północnej. To jeden z najważniejszych punktów sieci tramwajowej. Dzięki niemu możliwe jest połączenie przez most Przemysła I w kierunku Starołęki i Rataj.
Równolegle rozpocznie się remont węzła Bałtyk, czyli skrzyżowania ul. Roosevelta i Bukowskiej. W planach jest wymiana zużytych rozjazdów, montaż nowych krawędzi peronowych na przystanku Bałtyk oraz odnowienie nawierzchni torowo-drogowej na przystanku i części ul. Bukowskiej.
Prace w sierpniu będą realizowane w dwóch etapach i spowodują istotne zmiany w kursowaniu tramwajów:
- Na początku miesiąca na węźle Traugutta wstrzymany zostanie przejazd na wprost ul. Hetmańską i ul. 28 Czerwca 1956 r. Możliwe będą jedynie skręty w kierunku Dębca i rynku Wildeckiego.
- W drugiej połowie sierpnia otwarta zostanie możliwość jazdy na wprost ul. Hetmańską, natomiast zamknięty zostanie rozjazd od strony Wildy.
Dla utrzymania komunikacji uruchomiona zostanie wahadłowa linia tramwajowa nr 91, która będzie kursować pomiędzy przystankami Rolna/Traugutta a rondem Starołęka.
W rejonie węzła Bałtyk, gdzie niemożliwy będzie przejazd tramwajów ul. Roosevelta, uruchomiona zostanie linia wahadłowa nr 96 na ul. Grunwaldzkiej, z przystankiem przy MTP.
Dodatkowo pojawią się trzy nowe linie:
- nr 92 – zastąpi zawieszone linie nr 9 i 2,
- nr 93 – wzmocni komunikację na Ratajach,
- nr 95 – zastąpi linię nr 5.
Szczegółowy harmonogram drugiego etapu prac oraz kolejne zmiany w organizacji ruchu zostaną ogłoszone w połowie sierpnia.