Poznań: PKP Intercity wprowadza nowy rozkład. Więcej połączeń i krótsze przejazdy
Od 15 grudnia wejdzie w życie nowy roczny rozkład jazdy PKP Intercity na sezon 2025/2026. Zmiany będą szczególnie odczuwalne dla pasażerów z Wielkopolski – przewoźnik zapowiada więcej pociągów do Warszawy i Gorzowa Wielkopolskiego, nowe połączenia międzynarodowe, w tym do Austrii i na Litwę oraz skrócenie czasów przejazdu na głównych trasach.
Poznań zyska trzy nowe połączenia z Warszawą. W efekcie na trasie między stolicą Wielkopolski a stolicą kraju kursować będzie łącznie 22 pary pociągów. W ofercie pojawią się m.in. nowe połączenia EIC Viadrina (Warszawa Wschodnia – Wrocław Główny) oraz IC Kiliński (Warszawa Wschodnia – Poznań Główny).
Szybsze przejazdy zaplanowano również na trasach do największych miast w Polsce. Najszybszy pociąg z Poznania do Warszawy pokona trasę w 2 godziny i 16 minut, natomiast IC Danubius skróci podróż do Wrocławia do 1 godziny i 16 minut.
Rozkład 2025/2026 wprowadzi także zmiany w ofercie zagranicznej. Podróżni będą mogli skorzystać z aż dziewięciu połączeń z Poznania do Niemiec, w tym nowej pary pociągów EIC Berlin-Warszawa-Express. Do Berlina dojedzie również nocny IC Ursa kursujący z Przemyśla przez Kraków, Katowice, Wrocław i Poznań.
Na mapie pojawi się też nowy kierunek – Litwa. Pociąg IC Wigry, kursujący ze Szczecina przez Poznań do stacji Mockava, zapewni skomunikowanie z litewskimi składami do Kowna i Wilna. Dodatkowo od grudnia mieszkańcy Wielkopolski zyskają bezpośrednie połączenie z Wiedniem, dzięki wydłużeniu relacji IC Danubius, dotychczas kończącego bieg we Wrocławiu.
Nowością w ofercie jest pięć par pociągów kursujących bezpośrednio między Poznaniem a Gorzowem Wielkopolskim. Dzięki ograniczeniu liczby postojów, czas przejazdu na tej trasie wyniesie 91 minut. To znacząca poprawa dostępności kolejowej Gorzowa, dotąd słabiej skomunikowanego z Poznaniem.
Wybrane połączenia zostaną wydłużone, np. IC Ślązak i IC Koziołek, które dotąd kończyły kurs w Poznaniu, od grudnia pojadą aż do Szczecina. Nowa siatka połączeń jest jednak związana z prowadzonymi pracami modernizacyjnymi. Zarządca infrastruktury kontynuuje przebudowę linii kolejowej nr 3 między Poznaniem a Zbąszynkiem. Oznacza to, że w zależności od etapu robót część składów może kursować zmienionymi trasami lub z wydłużonym czasem przejazdu.
Nowy rozkład jazdy wpisuje się w strategię PKP Intercity, której celem jest zwiększanie dostępności komunikacyjnej polskich miast i rozwój oferty międzynarodowej.