Przemyśl: To będzie największa inwestycja PKP Intercity w Polsce
Po przebudowie nowoczesne zaplecze techniczne wraz z ekologiczną myjnią dla wagonów będzie miało łączną powierzchnię prawie 80 000 metrów kw.
- Oprócz prac związanych z budową obiektów, na terenie bocznicy kolejowej powstanie m.in. nastawnia kolejowa, stacja paliw, system zabezpieczania podwozi wagonów przed obladzaniem, stacjonarne punkty ogrzewania składów oraz punkty technologiczne zasilania sprężonym powietrzem i energią elektryczną - informujue Ministerstwo Infrastruktury.
Układ torowy bocznicy liczący 29 rozjazdów i 10 torów, a wraz z nim sieć trakcyjna, zostaną przebudowane, aby zwiększyć efektywność jego wykorzystania.
Wartość inwestycji to aż 350 mln zł brutto, a jej zaawansowanie na koniec sierpnia wynosiło już ok. 35 procent.
- Podróż pociągiem zaczyna się na bocznicy kolejowej lub stacji postojowej. Aby zapewnić pasażerom najwyższy poziom komfortu podróży, ważne są inwestycje w miejscach, skąd wyruszają w swoją trasę - przypomina resort infrastruktury.
Aby składy wyjeżdżały na trasę w jak najlepszym stanie, w 2025 roku PKP Intercity zainwestuje w infrastrukturę 292 mln zł, a do 2030 roku przeznaczy aż 3,4 mld zł na unowocześnienie swoich zapleczy technicznych i bocznic kolejowych. W efekcie 19 bocznic i stacji postojowych zostanie zmodernizowanych i dostosowanych do obsługi nowoczesnego taboru.
Inwestycje mają zapewnić atrakcyjne miejsca pracy w wielu regionach Polski. Tylko w Przemyślu, po zakończeniu inwestycji, zatrudnienie znajdzie nawet 150 osób.
Przemyska inwestycja realizowana jest na Bakończycach, w południowej części miasta.
Wykonawca prac konsorcjum polskich firm: KZN Rail sp. z o.o. i Wadoma W. Małkowiak, W. Bodziony spółka komandytowa.