Radom: Budowa kładki pieszo-rowerowej przy przystanku kolejowym Radom Południe. Będzie połączenie z Godowem
Trwa budowa kładki pieszo-rowerowej łączącej Osiedle Południe z Godowem oraz przystanku kolejowego Radom Południowy
Kładka pieszo-rowerowa powstanie między drogą biegnącą wokół bloków Spółdzielni Mieszkaniowej Inżynieria na osiedlu Południe (naprzeciw bloku przy ulicy Sycyńskiej 37) a końcówką ulicy Krynickiej na Godowie.
Z jej obu stron będą pochylnie, z których będą mogli korzystać zarówno rowerzyści, jak też między innymi osoby na wózkach lub z wózkami (podobnie jest na przykład na kładce między Prędocinkiem a Malczewem). Będą również oczywiście tradycyjne schody, a na perony kolejowe będzie można dodatkowo zjechać albo wjechać z nich na górę windami.
Dzięki porozumieniu miasta z koleją budowa kładki oraz przystanku PKP będzie prowadzona w ramach jednego zadania (podobne rozwiązanie było stosowane w przypadku budowy wiaduktu na ulicy Żeromskiego razem z przystankiem PKP Radom Wschodni).
Po stronie Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu jest budowa obiektu - w ramach projektu "Rozwój infrastruktury mobilności miejskiej na terenie Obszaru Funkcjonalnego Radomia - etap I - Polska Wschodnia".
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zajmie się budową trzech peronów jednokrawędziowych - dwóch na linii nr 8 do Krakowa i jednego na linii nr 22 do Tomaszowa Mazowieckiego (prace w ramach "Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025").
Wspólnym wykonawcą tego ważnego zadania jest wybrana w przetargu firma Domost z Małkini. Koszty inwestycji to niemal 16,3 miliona złotych netto.
Warto przypomnieć, że z myślą o utworzeniu węzła przesiadkowego na Południu już w 2021 roku został w tej okolicy zbudowany parking typu Park & Ride (parkuj i jedź). Obok niego będzie także zlokalizowana nowa pętla autobusowa dla komunikacji miejskiej.
Na etapie projektowania społecznikom z Bractwa Rowerowego udało się nam doprowadzić do szeregu zmian. Przede wszystkim dokonano zamiany kładki pieszej na pieszo-rowerową. Powiększono między innymi windy prowadzące na perony, powiększono łuki na podjazdach, zamieniono schody na pochylnię na dojściu na perony, zamieniono też nawierzchnię ciągów dochodzących do kładki z kostki na asfalt.