Rembertów: Tunel staje się rzeczywistością. Podpisano umowę
Koniec z korkami. Powstanie tunel w Rembertowie
We wtorek (29 lipca) prezydent m.st. Warszawy, Rafał Trzaskowski, poinformował, że Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta i PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę z konsorcjum firm INTOP S.A. i INTOP Warszawa. Umowa dotyczy budowy 140-metrowego tunelu drogowego pod linią kolejową nr 2 w Rembertowie.
Tunel powstanie w ciągu ul. Marsa i al. Chruściela "Montera". Dzięki inwestycji zniknie uciążliwy przejazd przez linię Warszawa Zachodnia-Terespol, który powodował korki i utrudniał komunikację w tym rejonie miasta. Ponadto, połączy Stary i Nowy Rembertów, a dojazd do centrum będzie szybszy.
- Cieszę się, że ta długo wyczekiwana przez mieszkańców inwestycja wreszcie staje się faktem. Dziękuję Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta i Polskie Linie Kolejowe S.A. za dobrą współpracę przy tym projekcie - napisał Rafał Trzaskowski w mediach społecznościowych.
Oferty w przetargu na budowę tunelu drogowego zostały otwarte w połowie lutego. Jak informował wówczas Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta - wpłynęły dwie oferty: firmy Budimex w wysokości ok. 154,6 mln zł oraz konsorcjum firm INTOP w wysokości ok. 134,7 mln zł. Teraz wiemy, że wybrano ofertę konsorcjum firm INTOP, które mają 29 miesięcy na realizację inwestycji.
Co się zmieni w Rembertowie?
Poza budową tunelu przebudowane zostaną także drogi w jego okolicy. Tunel zacznie się za nowym rondem na skrzyżowaniu ul. Marsa i Ilskiego, przebiegnie pod torami i ul. Cyrulików, a zakończy w al. Gen. A. Chruściela "Montera" w rejonie ul. Strażackiej.
W przyjętych rozwiązaniach projektowych zadbano też o komfort pasażerów komunikacji publicznej. W tunelu znajdą się przystanki autobusowe, z których pasażerowie będą kierować się do przejść na perony kolejowe. To rozwiązanie usprawni przesiadki i poprawi dostępność transportu zbiorowego.
W ramach inwestycji powstanie także ul. Pociskowa. Droga będzie dwukierunkowa i zostanie połączona z ul. Ilskiego zapewniając wygodny dojazd do okolicznych domów i centrum handlowego. Dodatkowo ul. Bellony zostanie przedłużona do miejsca likwidowanego przejazdu kolejowego i stanie się jednokierunkowa z pasem dla rowerów. Zmiany obejmą tez ul. Marsa i skrzyżowanie z ul. Cyrulików, gdzie powstanie rondo.
Inwestycja będzie realizowana wspólnie przez SZRM oraz PKP PLK S.A. Podział finansowania wyniesie po 50 proc. Jak podaje stołeczny ratusz, kolej ubiega się o finansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Funduszy Europejskich na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko FEnIKS.