Rozbudowa DK25. Pojedziemy szybciej. Ogromne zainteresowanie przetargiem. 23 oferty na modernizację trasy Konin – Kokanin
Ceny konkurencyjne, budżet napięty
Każdy z odcinków inwestycji spotkał się z dużym zainteresowaniem:
- Konin – Rychwał (12 km): wpłynęło 9 ofert, ceny wahają się od 359 do 510 mln zł. Budżet przeznaczony na ten fragment to nieco ponad 386 mln zł.
- Rychwał – Zbiersk (13 km): tutaj złożono 8 ofert, w przedziale od 349 do 428 mln zł. Zakładany koszt to niespełna 383,2 mln zł.
- Zbiersk – Kokanin (18 km): to najdłuższy odcinek i zarazem najdroższy. Wpłynęło 6 ofert z propozycjami od 484 do 542 mln zł.
Zgodnie z procedurą, oferty są obecnie analizowane pod kątem formalnym i merytorycznym. Ostateczny wybór będzie uwzględniał nie tylko cenę, ale też doświadczenie, jakość proponowanych rozwiązań i czas realizacji.
Rekordowe zainteresowanie
Łącznie zarejestrowano ponad 2600 zapytań od firm zainteresowanych udziałem w inwestycji. Kolejnym krokiem będzie zakończenie oceny ofert. Procedura może się przedłużyć, jeśli uczestnicy zdecydują się na złożenie odwołań do Krajowej Izby Odwoławczej. Wszystkie postępowania muszą przejść kontrolę uprzednią Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Według planów, umowy z wykonawcami mają zostać podpisane w trzecim kwartale 2025 roku.
DK25: droga klasy GP
Rozbudowa drogi krajowej nr 25 to poszerzenie jezdni i modernizacja całej trasy. Istniejąca droga zostanie przystosowana do standardów GP – głównej drogi ruchu przyspieszonego. Oznacza to m.in. dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, nowoczesne skrzyżowania, bezpieczne przejścia i ronda, a także nowe elementy infrastruktury drogowej.
Znaczna część inwestycji będzie prowadzona po nowym śladzie, co oznacza stworzenie obwodnic dla miejscowości, przez które obecnie przebiega trasa. Mieszkańcy takich miejscowości jak Konin, Rychwał, Zbiersk, Kokanin, Kalisz czy Biskupice Ołoboczne odczują zmniejszenie ruchu tranzytowego.
Kalisz i Ostrów Wielkopolski też zyskają
31 października ubiegłego roku uzyskano decyzję środowiskową dla odcinka między Kokaninem a Biskupicami Ołobocznymi, czyli obwodnicy Kalisza. Obecnie trwa rozpatrywanie odwołań w tej sprawie przez Generalną Dyrekcję Ochrony Środowiska.
Z kolei 14 marca 2025 roku wyłoniono wykonawcę sześciokilometrowego fragmentu drogi między Biskupicami a Ostrowem Wielkopolskim. Najkorzystniejszą ofertę złożyła Grupa Mirbud. Po zakończeniu kontroli Urzędu Zamówień Publicznych możliwe będzie podpisanie umowy jeszcze w drugim kwartale tego roku.