Lubelskie: S19. Budowa obwodnicy Kocka "coraz bliżej mety"
- Trwają prace nawierzchniowe, wykończeniowe, przygotowywanie terenów zielonych i montowanie barier - informuje na platformie X lubelski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Chodzi o budowę drugiej jezdni obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej. To fragment przyszłej trasy S19 między Lublinem a granicą województwa lubelskiego i mazowieckiego.
GDDKiA wskazuje, że inwestycja jest zaawansowana w 85 proc.
- Z każdym kolejnym dniem coraz bliżej do mety - podkreślają drogowcy.
Prace drogowe ruszyły w kwietniu 2024 r. Roboty obejmują przede wszystkim budowę drugiej jezdni obwodnicy Kocka o długości 7,8 km. Pierwsza powstała w 2011 r. Ponadto skorygowane będą łącznice istniejących węzłów: "Kock Północ" i "Kock Południe".
Wybudowano dwa mosty: na Wieprzu oraz Tyśmienicy, ponadto dwa wiadukty, a także drogi obsługujące przyległy teren i przejścia dla małych zwierząt.
Kontrakt trafił w ręce firmy Polaqua. Opiewa na 183,4 mln zł.
Inwestycja ma zakończyć się w maju 2026 r. Na nową jezdnie kierowcy wjadą jednak wcześniej. Drogowcy będą musieli bowiem - w ramach zlecenia - wzmocnić "starą" nitkę. Na sfrezowanie i ułożenie na niej nowej warstwy ścieralnej potrzebują ok. 1,5 miesiąca.
S19 w woj. lubelskim będzie miała łącznie ok. 190 km długości. Kierowcy korzystają już z sześciu "południowych" odcinków S19: od Lublina do granicy z województwem podkarpackim. "Północną" cześć S19 na terenie woj. lubelskiego podzielono na sześć odcinków. Mają łącznie ok. 100 km długości.