Sokółka: Zamówiła nawigację. Dostała maszynkę do krojenia ziemniaków
Kolejna mieszkanka regionu padła ofiarą oszustwa internetowego.
Paweł Kowalczyk
52-letnia kobieta z gminy Sokółka chciała kupić nawigację samochodową, jednak zamiast zamówionego urządzenia otrzymała maszynkę do krojenia ziemniaków. Straciła ponad 300 złotych.
Kobieta znalazła ofertę na jednym z portali sprzedażowych i zamówiła nawigację, wybierając płatność przy odbiorze. Po kilku dniach otrzymała przesyłkę i opłaciła ją, nie sprawdzając zawartości przy kurierze. Dopiero po otwarciu paczki okazało się, że zamiast urządzenia za 310 zł w środku znajduje się zupełnie inny, tani przedmiot.
"Trzy światy Johna Scherera". Ekspertka zachęca, by wypróbować
To kolejny przykład działania internetowych oszustów, którzy wykorzystują nieuwagę kupujących.
Jak kupować w sieci, żeby nie dać się oszukać?
- Zachowaj ograniczone zaufanie — zwłaszcza wobec nieznanych sprzedawców.
- Zapisuj korespondencję — może być pomocna w przypadku zgłoszenia oszustwa.
- Sprawdzaj dane sprzedawcy — adres, telefon, opinie innych użytkowników.
- Uważaj przy płatnościach kartą — korzystaj wyłącznie z bezpiecznych, szyfrowanych połączeń.
- Wybieraj bezpieczną formę płatności — w przypadku wątpliwości postaw na odbiór osobisty lub płatność przy odbiorze; jeśli sprzedawca nie oferuje takiej opcji, powinna zapalić się czerwona lampka.
- Nie daj się złapać na „super okazje” — wyjątkowo niska cena często ma na celu zwabienie kupujących.
- Korzystaj z platform oferujących ochronę kupujących.
Ostrożność i zdrowy rozsądek to najlepsza ochrona przed internetowymi oszustami.