Sopot: Kto będzie zarządzał lokalami komunalnymi? Miasto szykuje zmianę 1 stycznia 2026 roku
Władze Sopotu chcą powołać nową jednostkę budżetową, która ma się zajmować lokalami komunalnymi w mieście. Sopockie Nieruchomości Komunalne zaczną działać od 1 stycznia 2026 roku.
Źródło zdjęć: © Polska Press Grupa | Picasa
Michał Karcz
W Sopocie szykuje się zmiana w zarządzaniu lokalami komunalnymi. Miasto chce przejąć z rąk zewnętrznych podmiotów zdolności administrowania lokalami, aby jakość usług, ujednolici standardy i będzie szybciej reagować na potrzeby lokatorów.
Nowa jednostka budżetowa miasta pod nazwą Sopockie Nieruchomości Komunalne ma rozpocząć swoją działalność 1 stycznia 2026 roku. Na najbliższej sesji Rady Miasta radni mają rozpatrzyć kwestię powołania nowej jednostki.
Bagi reaguje na komentarze, że NIE MIAŁ wsparcia od jurorów (WIDEO)
- Tworzymy tę jednostkę przede wszystkim dla mieszkańców. Chcemy, aby administrowanie naszym wspólnym majątkiem było jeszcze bardziej skuteczne, a reagowanie na potrzeby lokatorów maksymalnie szybkie. Koncentrując zarządzanie w jednej, miejskiej strukturze ujednolicimy standardy i w efekcie zoptymalizujemy koszty utrzymania. To po prostu lepsze i bardziej elastyczne gospodarowanie publicznymi środkami - mówi Magdalena Czarzyńska-Jachim, prezydentka Sopotu.
Proces stopniowego przejmowania zarządzania zasobem komunalnym potrwa do końca maja 2027 r.
Czym będzie się zajmować organizacja Sopockie Nieruchomości Komunalne?
Nowa jednostka budżetowa będzie przede wszystkim zarządzać i administrować lokalami komunalnymi, w tym:
- lokalami mieszkalnymi i użytkowymi
- pracowniami artystycznymi
- garażami i miejscami postojowymi
Do głównych obowiązków należeć będzie:
- nadzór nad stanem technicznym i prowadzenie bieżącej konserwacji oraz remontów
- obsługa i zawieranie umów najmu
- obsługa należności (czynsz, opłaty za media, odpady)