Szczecinek: Rusza budowa łącznika S11 z "małą obwodnicą". Poznaliśmy wykonawcę
Budowa łącznika między małą obwodnicą Szczecinka w ciągu drogi wojewódzkiej 172 z budowaną trasą ekspresową S11 nabiera coraz bardziej realnych kształtów. We wrześniu poznaliśmy oferty złożone w przetargu ogłoszonym przez Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich.
Błogosławił ziemię kaliską. Biejat wprost o powrocie Siwca do Sejmu
Chętnych na realizację tej inwestycji nie brakowało. W wyznaczonym czasie swoje oferty złożyło aż osiem firm. Najtańszą z nich - na 28 mln 203 tys. zł - zaproponowała firma Pol-Dróg z Drawska Pomorskiego. Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich właśnie wyłonił wykonawcę. To właśnie Pol-Dróg podejmie się budowy łącznika. Samo zadanie nosi nazwę "Budowa obejścia m. Szczecinek w ciągu drogi wojewódzkiej nr 172 - etap II".
Ta inwestycja to kontynuacja drogi wojewódzkiej nr 172 od wybudowanego ronda do powstającej drogi ekspresowej S11 przy węźle Szczecinek Północ. Zezwolenie na jej realizację wydane zostało już w grudniu minionego roku. Po znalezieniu wykonawcy, który podejmie się realizacji budowy, teraz przyszedł czas na wbicie pierwszej łopaty.
Projektowana droga o długości 1,57 kilometra zlokalizowana jest w północno-zachodniej części miasta. Będzie to kontynuacja budowy DW 172 od istniejącego ronda do S11. Jezdnia ma mieć szerokość 7 metrów. Powstanie oświetlenie, odwodnienie, ciąg pieszo-rowerowy oraz obiekty inżynierskie (wiadukt nad linią kolejową na Białogard). Przy jezdni będzie znajdował się pas zieleni o szerokości 3,5 metrów. Na terenie podmokłym, na którym występują grunty słabonośne, przewidziano trzy specjalne przepusty przez koronę drogi przeznaczone dla płazów i gadów.