Szybciej na trasie z Rzeszowa do Przemyśla i Medyki. PKP podpisały umowę na modernizację linii
Linie kolejowe nr 91 Rzeszów – Przemyśl i nr 92 Przemyśl – Medyka są fragmentem modernizowanej trasy E30 Kraków – Medyka. Dzięki tej inwestycji prędkość maksymalna pociągów została zwiększona do 160 kilometrów na godzinę, a czas przejazdu koleją między Krakowem i Rzeszowem skrócił się o ponad godzinę.
Teraz PKP PLK podpisały umowę na remont szlaków z Rzeszowa do Przemyśla i Medyki.
- Kontynuujemy inwestycje, które przyczyniają się do rozwoju polskiej kolei, służą podniesieniu standardów przewozów pasażerskich i towarowych. Modernizacja linii na podkarpackim odcinku trasy magistralnej, ma istotne znaczenie m.in. dla ruchu transgranicznego – powiedział cytowany w komunikacie minister infrastruktury Dariusz Klimczak.
- Kolejne prace zapewnią podniesienie prędkości pociągów pasażerskich i towarowych, zwiększą efektywność trasy i wzmocnią znaczenie kolei w regionie - dodał prezes zarządu Polskich Linii Kolejowych Piotr Wyborski.
Po remoncie pociągi jeżdżące na trasie z Rzeszowa do Przemyśla i Medyki, będą mogły zwiększyć prędkość ze 120 do 160 kilometrów na godzinę i w ten sposób skróci się czas ich przejazdu.
Kolejarze podpisali umowę na opracowanie dokumentacji z konsorcjum firm: Dohwa Polska i Dohwa Engineering Co. Ltd. Za projekt współfinansowany z pieniędzy unijnych zapłacą blisko 112 mln zł netto. Ma być gotowy za 32 miesiące.
Prace projektowe obejmą tory wraz z siecią trakcyjną oraz rozjazdy, urządzenia sterowania ruchem kolejowym, perony na stacjach i przystankach, systemy dynamicznej informacji pasażerskiej oraz cyfrowej łączności kolejowej. Zaprojektowane będą elementy potrzebne do sprawnej odprawy granicznej w ruchu pasażerskim na stacjach Przemyśl i Medyka oraz w ruchu towarowym na stacji Medyka. Dokumentacja ma uwzględnić także budowę terminala pasażerskiego w Przemyślu oraz terminala towarowego w Medyce.