Toruń: 2 tysiące dowodów rejestracyjnych odebranych z urzędomatu
Ponad 2 tysiące dowodów rejestracyjnych odebranych z urzędomatu przy starostwie
Aż 60% odbiorów odbywa się poza godzinami pracy urzędu, głównie między godziną 15:30 a 18:30. Jest to idealne rozwiązanie dla osób pracujących lub mających ograniczony czas w ciągu dnia.
- Dzięki urzędomatowi ponad 2000 osób mogło odebrać dokument bez konieczności stania w kolejkach, co przełożyło się na sprawniejszą obsługę mieszkańców. W całym pierwszym półroczu 2025 roku wydano łącznie 15 510 dowodów rejestracyjnych - aż o 1196 więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Ten wzrost to m.in. efekt uruchomienia urzędomatu, który znacząco ułatwił dostęp do usług i przyspieszył proces wydawania dokumentów
- mówi Robert Bazułka, dyrektor Wydziału Komunikacji i Transportu w starostwie.
Urzędomat znacząco zwiększa dostępność usług dla mieszkańców, umożliwiając odbiór dokumentów poza godzinami pracy urzędu, bez konieczności stania w kolejkach.
- Choć kolejki nie zostały jeszcze całkowicie wyeliminowane, to wprowadzenie tego rozwiązania jest pierwszym, istotnym krokiem w kierunku poprawy jakości obsługi interesantów
- dodaje Bazułka.
Oprogramowanie urządzenia na bieżąco przechodzi aktualizacje, co zapewnia zarówno sprawny obieg dokumentów, jak i bezpieczeństwo ich wydawania. Ewa Barłoga-Purol, etatowy członek Zarządu Powiatu Gnieźnieńskiego, zapowiedziała również, że planowana jest rozbudowa urzędomatu o dodatkowy moduł z 48 skrytkami oraz wdrożenie systemu rezerwacji wizyt online, który istotnie zmniejszy kolejki i jeszcze bardziej usprawni funkcjonowanie wydziału.
W środę, 16 lipca do Gniezna przyjechała delegacja Starostwa Powiatowego w Toruniu. Wizyta miała na celu zapoznanie się z funkcjonowaniem i obsługą urzędomatu oraz systemu informatycznego wspierającego pracę Wydziału Komunikacji i Transportu.