Ulica Stare Miasto w Malborku czeka na przebudowę. Umowa na dotację podpisana
Przebudowa ulicy Stare Miasto. Jest umowa na dofinansowanie
Urząd Miasta Malborka przekazał, że 13 maja wojewoda pomorska Beata Rutkiewicz i burmistrz Malborka Marek Charzewski podpisali umowę na dofinansowanie na przebudowę ulicy Stare Miasto.
Przewidywana wartość inwestycji to kwota 5 087 500 zł przy dofinansowaniu na poziomie 50 procent. Zadanie rozpocznie się w roku 2025 i będzie trwało nie dłużej niż 12 miesięcy od zawarcia umowy z wykonawcą robót budowlanych – informuje UM Malborka.
Inwestycja obejmuje odcinek od budynku Szkoły Łacińskiej do skrzyżowania z ul. Sierakowskich. W zakresie robót jest wymiana asfaltowej nawierzchni jezdni na nawierzchnię brukową na odcinku o długości 150 m oraz na nawierzchnię bitumiczną na odcinku 170 m wraz z wymianą krawężników. Ponadto:
- regulacja wpustów i studni kanalizacji deszczowej,
- nowe chodniki z płyty chodnikowej z posypką z kamienia płukanego ze wstawkami z kostki granitowej,
- uzupełnienie zieleni miejskiej,
- przebudowa istniejących miejsc parkingowych,
- wymiana oświetlenia na długości ok. 270 m wraz z nowymi słupami i oprawami LED.
Podpisanie umowy na dofinansowanie z RFRD otwiera drogę do ogłoszenia przetargu. Ale trwają, a przynajmniej jeszcze niedawno trwały ustalenia dotyczące zakresu, którego nie obejmuje dotacja, czyli wymiany sieci podziemnych – kanalizacji sanitarnej i wodociągu.
Przy okazji przebudowy tej drogi chcemy zmodernizować infrastrukturę podziemną. Obecnie wszystkie sieci przechodzą pod Bramą Garncarską. Chcemy je wyprowadzić spod tego obiektu i skierować w ulicę Stare Miasto – mówił nam niedawno Waldemar Kurpias, naczelnik Wydziału Inżynierii Miasta w Urzędzie Miasta Malborka.
Takie rozwiązanie będzie najbezpieczniejsze. W tym rejonie miasta lepiej uważać z głębokimi wykopami.
- Jest obawa, że gdybyśmy weszli w teren, gdzie nigdy nie było kanalizacji, zaczęli kopać, to moglibyśmy natrafić na pozostałości pierzei zabudowy przedwojennej i moglibyśmy ugrzęznąć z inwestycją. Dlatego chcemy skierować nowe sieci w śladzie starych ulic. Oczywiście, wiemy, jak one przebiegały, ale musimy mieć sto procent pewności, więc projektant zweryfikuje układ starych ciągów na mapach - wyjaśnia Waldemar Kurpias.
Oczywiście, jeszcze trzeba znaleźć dodatkowe pieniądze na prace podziemne. Kanalizacja na całym odcinku planowanym do przebudowy w ramach dotacji z RFRD została sprawdzona przy użyciu kamery. Jak nam wyjaśniono, część po naprawie można by nadal wykorzystywać, ale większość jednak jest w złym stanie.