W Legnicy rozpoczął się remont ulicy Wroniej, która… od wojny była drogą gruntową, prawie nigdy nie naprawianą
Przebudowa ulicy Wroniej obejmuje: wykonanie nowej nawierzchni jezdni z betonowej kostki brukowej, zjazdów, miejsc parkingowych, chodników i kanalizacji deszczowej. Prace dotyczą 206 metrów ulicy oraz łącznika pomiędzy ulicami Wronią i Bocianią, o długości 55 metrów.
Źródło zdjęć: © wikipedia
Edyta Golisz
Do tej pory rozbudowano już m.in. kanalizację deszczową. Obecnie na drodze układana jest warstwa podbudowy zasadniczej.
- Według projektu, po zakończeniu pierwszego etapu prac, ulica Wronia będzie jednokierunkowym ciągiem pieszo - jezdnym, o szerokości czterech metrów. Łącznik od ulicy Wroniej do Bocianiej będzie ulicą dwukierunkową, o szerokości pięciu metrów, z jednostronnym chodnikiem od strony zachodniej, o szerokości dwóch i pół metra. Od strony wschodniej zaprojektowano dwa miejsca parkowania równoległego - mówi Grzegorz Koczubaj, rzecznik prezydenta Legnicy.
Przetarg na tę inwestycję wygrała legnicka firma AS Road, z ofertą wynoszącą 889 tysięcy złotych.
Ulica Wronia od zakończenia wojny była drogą gruntową, która nigdy wcześniej nie doczekała się porządnego remontu. W 2015 roku pokryto ją jedynie sfrezowanym asfaltem, który się w dodatku nie "sklepał". Mieszkańcy od kilkudziesięciu lat tonęli więc po każdym deszczu w ogromnych kałużach, po większych ulewach droga przypominała rzekę, a w ciepłe dni tumany kurzu uniemożliwiały otwieranie okien.
- Realizacja inwestycji przyczyni się do rozwiązania tych problemów i zdecydowanej poprawy bezpieczeństwa mieszkańców - podkreśla Grzegorz Koczubaj.