W Łomży powstanie nowy dworzec kolejowy? Niedługo ruszają prace przy modernizacji linii kolejowej
Na przełomie czerwca i lipca rozpoczną się pierwsze prace budowlane związane z modernizacją linii kolejowej Łomża–Łapy. Obecnie pociągi dowożą do Łomży materiały budowlane, w tym m.in. szyny, tłuczeń oraz podkłady.
Podczas konferencji prasowej w zeszłym tygodniu Tomasz Łotowski z zespołu prasowego PKP PLK wyjaśniał, że w Łomży wszystko trzeba zdemontować i zbudować od nowa.
Zobacz też: W Łomży znowu jeżdżą pociągi. Kierowcy powinni być czujni na przejazdach kolejowych | Gazeta Współczesna
Jednocześnie przedstawiciel PKP PLK przekazał, że istnieje szansa na powstanie dworca kolejowego w Łomży.
-W tej chwili temat potencjalnego dworca jest na etapie ustaleń PKP PLK z marszałkiem województwa. Każdą dodatkową pracę w ramach tego projektu musi zaakceptować marszałek, ponieważ partycypuje w kosztach projektu - wyjaśniał Tomasz Łotowski.
Po decyzji marszałka będą możliwe rozmowy z PKP S.A., które bezpośrednio odpowiada za budynki dworcowe w Polsce.
Modernizacja linii kolejowej na trasie Łomża-Łapy
Na odcinku linii kolejowej o długości 77 km spółka planuje m.in. odtworzenie kolejowej infrastruktury do obsługi ruchu pasażerskiego.
- Podstawowy zakres inwestycji obejmuje: kompleksową modernizację całej linii nr 49 Łomża – Śniadowo (17 km), w tym budowę nowych torów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym, modernizację stacji Łomża i przystanku osobowego w Kozikach,
- a także budowę nowych przystanków osobowych Śniadowo Łącznica i Konarzyce; na odcinku Śniadowo – Łapy linii nr 36, modernizację przystanków osobowych Kulesze Kościelne i Czachy Kołaki oraz stacji Sokoły i Czarnowo – Undy (tutaj peron w opcji).
Do realizacji wybrano wariant bez elektryfikacji. Docelowo pociągi między Łomżą i Łapami pojadą z maksymalną prędkością 80-120 km/h, a średni czas przejazdu z Łomży do Białegostoku, po zakończeniu wszystkich robót i uzyskaniu niezbędnych zezwoleń, planowany jest na ok. 1 h 35 min.