Warszawa: Przebudowa w centrum. Co się zmienia na Marszałkowskiej?
Trwa przebudowa torowiska na ulicy Marszałkowskiej. W poniedziałek 15 września 2025 tramwajarze zajmą się zbiegiem Marszałkowskiej z ulicą Królewską od strony Ogrodu Saskiego. Sprawdźcie, co będzie to oznaczało dla kierowców poruszających się w Śródmieściu.
Zmiany w ruchu na Marszałkowskiej przy Ogrodzie Saskim. Co trzeba wiedzieć
Zmiany wejdą w życie w poniedziałek o 12:00. Jadący od placu Piłsudskiego będą mieli dwa pasy ruchu. Dzięki temu kierowcy znów będą mogli skręcić w lewo, w Marszałkowską. Z drugiego pasa będą mogli przejechać prosto lub skręcić w prawo. Od strony ulicy Grzybowskiej również będą mieli do dyspozycji dwa pasy. Jednym pojadą prosto, a drugi poprowadzi w prawo, czyli w Marszałkowską w kierunku Świętokrzyskiej. Za to nadal nie będzie można skręcić w lewo, w stronę placu Bankowego.
Kierowcy nie skręcą w lewo, od Świętokrzyskiej w Królewską do Grzybowskiej. Po drugiej stronie skrzyżowania, od pl. Bankowego, robotnicy będą zajmować część narożnika, a kierowcom pozostaną do użytku dwa pasy ruchu. Pojadą prosto w kierunku ronda Dmowskiego, a z drugiego prosto lub skręcą w prawo, w stronę Grzybowskiej.
Tramwajarze zamkną ponadto przejście dla pieszych i przejazd rowerowy przez Marszałkowską przy Ogrodzie Saskim. Pozostałe przejścia na skrzyżowaniu będą otwarte. Taki stan utrzyma się do końca września.
Robotnicy pracują także także na prawym pasie ulicy Marszałkowskiej przy Ogrodzie Saskim. Od skrzyżowania z Królewską aż do zawrotki przed placem Bankowym kierowcy poruszają się obecnie jednym pasem.
Co się zmienia na Marszałkowskiej?
W wyniku prowadzonych przez tramwajarzy prac, będących częścią projektu Nowe Centrum Warszawy, jedna z najważniejszych ulic Warszawy zmieni się nie do poznania. Po pierwsze, Marszałkowska się wyraźnie zazieleni. Tramwaje od samochodów oddzieli szpaler drzew. Pomiędzy Królewską i Świętokrzyską pomiędzy szynami będzie rósł rozchodnik.
A co czeka kierowców? Po zakończeniu wszystkich prac będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Przy ul. Złotej zostanie wyznaczona zawrotka. Z kolei przy Sienkiewicza pojawi się lewoskręt, który zapewni dojazd do okolic Złotej i Zgoda. Dodatkowe pasy i przejazdy rowerowe znajdą przy Złotej i Sienkiewicza.
Na odcinku torowiska w kierunku ronda Dmowskiego będzie zastosowana zabudowa przejezdna. To na wniosek Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego "Meditrans", która prosiła miasto o zachowanie możliwości poruszania się ambulansów na tym tym fragmencie torów.
W planach jest również dobudowanie brakującego odcinka drogi dla rowerów między Świętokrzyską a Królewską.