Warszawa: W jednym z wieżowców otworzą liceum. Czy to będzie trend?
Liceum Edukacji Wielojęzycznej (LEW) to kameralna szkoła, która w swoim programie kładzie nacisk na naukę języków obcych i umiejętność ich praktycznego wykorzystania. Dotychczas LEW mieścił się w Wiśniowy Business Park pod adresem ul. 1 Sierpnia 8 na Okęciu. Teraz placówka przenosi się na Mokotów.
Liceum w biurowcu? Tego jeszcze nie było
Swoje nowe miejsce liceum znalazło w budynku biurowym Metron, usytuowanym przy al. Niepodległości 69, nieopodal stacji metra Wierzbno. Wynajęło 850 mkw. powierzchni, która obejmuje całe szóste piętro biurowca.
- Najemca wprowadzi się do budynku Metron w sierpniu, by mieć wystarczającą ilość czasu do przygotowania przestrzeni do rozpoczęcia nauki po przerwie wakacyjnej - mówi Emilia Legierska, Transaction Director w firmie Walter Herz, która pomogła władzom placówki w zorganizowaniu najmu. - Poza dogodnym dla cyklu roku szkolnego terminem rozpoczęcia najmu, przy wyborze nowej lokalizacji szkoły ważny był również odpowiedni dla funkcjonowania placówki edukacyjnej standard przestrzeni i odpowiednie nasłonecznienie powierzchni. Ponadto, podczas poszukiwań istotne było, żeby w okolicy mieściły się obiekty sportowe i kluby fitness, które można byłoby wykorzystać w trybie zajęć oraz wygodny parking dla rodziców.
Czy będzie więcej szkół na terenie nowych wieżowców?
Firma Walter Herz przekonuje, że szkoły i uczelnie niepubliczne obecnie aktywnie poszukują nieruchomości komercyjnych jako nowych miejsc dla swojej działalności. Powodami są ograniczony dostęp do infrastruktury publicznej i brak wolnych budynków oświatowych, zarządzanych przez samorządy.
Zaletami powierzchni komercyjnych jako siedzib szkół, zdaniem specjalistów Walter Herz, są możliwość elastycznej aranżacji wnętrz, którą najczęściej oferują najemcom właściciele budynków, jak również duża swoboda w kształtowaniu przestrzeni zgodnie ze specyfiką danej placówki edukacyjnej. Nowoczesna lokalizacja, taka jak właśnie w futurystycznym biurowcu może również korzystnie wpływać na prestiż szkoły, co pociąga za sobą zwiększone zainteresowanie rekrutacją.