Wrocław: Autobus widmo na Brochowie. Pasażer spóźnił się do pracy

Pan Remigiusz, czytelnik Gazety Wrocławskiej, spóźnił się do pracy, bo autobus, którym codziennie dojeżdża, nie przyjechał zgodnie z rozkładem. Jak mówi, na infolinii MPK nie potrafiono mu powiedzieć, kiedy - i czy w ogóle - pojazd się pojawi. Sprawdziliśmy, co na to przewoźnik.
Autobus nie podjechał na przystanek Brochów (Stacja kolejowa) o wyznaczonej godzinie. Zdjęcie ilustracyjne.Autobus nie podjechał na przystanek Brochów (Stacja kolejowa) o wyznaczonej godzinie. Zdjęcie ilustracyjne.
Źródło zdjęć: © Polska Press Grupa | Janusz Wójtowicz / Polska Press
Konrad Bałajewicz

Stoisz na przystanku, autobusu nie ma, a zegarek bezlitośnie przypomina, że zaraz spóźnisz się do pracy. Brzmi znajomo? Tak właśnie wyglądały dwa poranki pana Remigiusza. Nasz czytelnik czekał na przystanku na autobus, który nie pojawił się o wyznaczonej godzinie. Ostatecznie spóźnił się do pracy ponad 30 minut. Kiedy próbował dowiedzieć się, co się stało, infolinia MPK również nie potrafiła pomóc.

"8 października autobus linii 125 z przystanku Brochów (Stacja Kolejowa) w stronę przystanku Tyniecka, nie przyjechał ani o godz. 7.10, ani o godz. 7.25. To godziny widniejące na rozkładzie. Telefon jaki wykonałem do biura obsługi klienta był bezcelowy. Operatorka stwierdziła, że nie widzi autobusu na GPS. 9 października postanowiłem pojechać o godz. 7.25. Autobus nie przyjechał. Dodam, że w tym czasie nadjechały trzy autobusy linii 114. Biuro obsługi klienta stwierdziło, że być może są złe warunki. Była to czysta kpina, ponieważ w dzień było około 12 stopni, a rano niemal bez deszczu. Poza tym pani na infolinii znowu "nie widziała" autobusu. Ja też nie" - napisał w liście do redakcji.

Jak opisuje, brak takich informacji na infolinii to skandal.

"Mimo słonych opłat za przejazd, nie jestem w stanie się dowiedzieć dlaczego autobus nie przyjechał i czy w ogóle przyjedzie. Mimo że płacę za usługę, nie mam, zdaje się, prawa do rzetelnej informacji. Ani obsługi" - pisze dalej pan Remigiusz.

Zapytaliśmy o tę konkretną sytuację MPK Wrocław. Spółka wyjaśnia, że poranne opóźnienia z 8 października były wynikiem "losowych zdarzeń". Autobus linii 125 planowany na godz. 7.10 nie wyjechał z zajezdni, natomiast pojazd z kursu o godz. 7.25 spóźnił się z powodu porannych korków.

- Na infolinii nasi pracownicy odpowiadają na pytania odnośnie spraw bieżących i udzielają informacji na podstawie danych, do których mają dostęp. Dzięki nadajnikom GPS, Biuro Obsługi Pasażera ma możliwość sprawdzić, gdzie aktualnie jest pojazd. Jednak czujnik w trakcie jazdy nadajnik jest narażony na odłączenie. Tak prawdopodobnie stało się w tym przypadku - wyjaśnia Marta Ester z biura prasowego MPK.

W odpowiedzi podkreśla, że jeśli pasażer nie otrzymał zadowalających informacji lub chce nadać sprawie oficjalny charakter, powinien złożyć wniosek na stronie mpk.wroc.pl w zakładce "Strefa Pasażera". Taki wniosek trafia wtedy do zajezdni i skarga zostaje rozpatrywana przez odpowiednie działy.

- Skontaktowaliśmy się z pracownicą infolinii, która stanowczo zaprzecza, że autobusy nie przyjechały z powodu warunków atmosferycznych, mówiąc, że nie udziela informacji, których nie widzi w systemie. Na ten moment pracownicy BOPu utworzyli internetowy wniosek. Mimo że nie było to wolą pasażera - powiedziała nam Marta Ester.

Wybrane dla Ciebie
Miejsce Piastowe: Protest naukowca przeciw obwodnicy. Zbiera podpisy
Miejsce Piastowe: Protest naukowca przeciw obwodnicy. Zbiera podpisy
Wojkowice: Ulicami maszerował łabędź. Ptak potrzebował pomocy
Wojkowice: Ulicami maszerował łabędź. Ptak potrzebował pomocy
Pierwsza broń z Lords of the Fallen 2 trafiła w ręce fanów mrocznych RPG-ów
Pierwsza broń z Lords of the Fallen 2 trafiła w ręce fanów mrocznych RPG-ów
Już pojedyncza sesja ćwiczeń zmniejsza ryzyko raka
Już pojedyncza sesja ćwiczeń zmniejsza ryzyko raka
Poznań: Nowa nawierzchnia na ul. Wyspiańskiego. Od dziś zmiany w ruchu
Poznań: Nowa nawierzchnia na ul. Wyspiańskiego. Od dziś zmiany w ruchu
Poznań: Od dziś zmiany w organizacji ruchu
Poznań: Od dziś zmiany w organizacji ruchu
Zabrze: Miasto wciąż dużo tańsze niż willowe zakątki Gliwic
Zabrze: Miasto wciąż dużo tańsze niż willowe zakątki Gliwic
Piwniczna: Niedźwiedź w okolicach Eliaszówki. Jest reakcja władz
Piwniczna: Niedźwiedź w okolicach Eliaszówki. Jest reakcja władz
Akcja podwarszawskiej drogówki. Celem użytkownicy hulajnóg
Akcja podwarszawskiej drogówki. Celem użytkownicy hulajnóg
Przemyśl: Ratownicy z odznaczeniami w Dniu Ratownictwa Medycznego
Przemyśl: Ratownicy z odznaczeniami w Dniu Ratownictwa Medycznego
Wrocław: "Trójkąt" będzie zielony? Chcą beton zamienić w trawniki
Wrocław: "Trójkąt" będzie zielony? Chcą beton zamienić w trawniki
Wrocław: Remont ulicy Gajowickiej coraz bliżej
Wrocław: Remont ulicy Gajowickiej coraz bliżej