Września: Volkswagen stawia hale. Rozbudowa pod elektryczne modele
W tym artykule:
Gigant motoryzacyjny inwestuje w Wielkopolsce
We Wrześni powstaną dwie nowe hale:
- hala budowy karoserii,
- oraz magazyn baterii,
dostosowane do wymogów produkcji kolejnej generacji w pełni elektrycznego modelu. Zakończenie realizacji inwestycji planowane jest na 2027 r., a spółka nie podaje na razie jej wartości.
"Rozszerzenie produkcji o kolejną generację naszego w pełni elektrycznego modelu Crafter jest kolejnym logicznym krokiem w elektryfikacji naszej oferty. Ta nowa generacja pojazdów elektrycznych jeszcze bardziej wzmocni naszą pozycję w segmencie samochodów dostawczych" - powiedział prezes zarządu marki Volkswagen Samochody Dostawcze Stefan Mecha.
Spółka dysponuje już wszystkimi pozwoleniami niezbędnymi do rozpoczęcia inwestycji. Na listopad zaplanowano wmurowanie kamienia węgielnego, a początek zaawansowanych prac budowlanych przewidziano na pierwszy kwartał przyszłego roku.
Rozwój zakładu Volkswagena
Fabryka we Wrześni działa od 2016 r. i jest jedną z najnowocześniejszych w Europie. Volkswagen Poznań jako jedyny na świecie odpowiada za budowę modeli Caddy, Crafter oraz siostrzanego MAN TGE. Rozbudowa zakładu wpisuje się w elektryfikację palety produktów i przygotowuje linie do kolejnej generacji elektrycznego modelu produkowanego w Polsce.
Decyzja o rozbudowie zakładu we Wrześni ma strategiczne znaczenie dla całej spółki. To także kluczowy krok w kierunku elektromobilności w Volkswagen Poznań. Wzmacniamy naszą pozycję jako producenta nowoczesnych samochodów dostawczych oraz zwiększamy bezpieczeństwo zatrudnienia w przyszłości - przekazała prezeska VWP Stefanie Hegels.
Inwestycja a nowe miejsca pracy
Rozbudowa nie będzie wiązać się z istotnym zwiększeniem zatrudnienia, ale przyczyni się do zabezpieczenia już istniejących miejsc pracy. Obecnie spółka zatrudnia około 9 tys. osób, co czyni ją największym pracodawcą w Wielkopolsce.
Powierzchnia zakładu we Wrześni to ok. 220 ha; w produkcji wykorzystywanych jest ponad 1,3 tys. robotów oraz systemy jakości oparte na sztucznej inteligencji.
Zakład, podobnie jak wszystkie inne fabryki Volkswagena w Polsce, jest zasilany wyłącznie zieloną energią. Dodatkowo korzysta z własnej farmy fotowoltaicznej, która przy dobrych warunkach pogodowych potrafi w 100 proc. pokryć zapotrzebowanie fabryki na energię.
Źródło: PAP
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!