Trzy dekady w Polsce. Powstanie 1000 kolejnych sklepów popularnego dyskontu
W tym artykule:
Od jednego sklepu nad morzem do sieci w całym kraju
W 1995 roku, kilka lat po transformacji gospodarczej, Netto otworzyło w Szczecinie swój pierwszy sklep. Od tamtej pory sieć rosła wraz z polskim rynkiem detalicznym, łącząc skandynawską prostotę z lokalnymi realiami i potrzebami klientów.
Na przestrzeni trzech dekad liczba placówek systematycznie rosła: setny sklep uruchomiono w 2006 roku, dekadę później liczba ta potroiła się, a rozpoczęta w 2021 roku konwersja ponad 300 sklepów Tesco była przełomem w rozwoju firmy. Dziś Netto to ponad 680 sklepów i stały element codziennych zakupów w całym kraju.
Duńskie korzenie, polska codzienność
Netto jest częścią duńskiej Grupy Salling - największej grupy z branży handlu detalicznego w Danii - jednak przez 30 lat działalności w Polsce wypracowało silne, lokalne zakorzenienie. Marka akcentuje wartości prostoty i bliskości oraz konsekwentne dopasowanie oferty do codziennych potrzeb polskich klientów.
Świętując 30 lat w Polsce, patrzymy z wdzięcznością na wspólną drogę, którą przeszliśmy razem z klientami i pracownikami. Jesteśmy dumni z naszych korzeni, ale równie mocno z tego, że przez trzy dekady byliśmy częścią polskiej codzienności - wypowiada się z okazji jubileuszu Brian Olesen, CEO Netto Polska.
Kierunek: ASPIRE '28, format 4.0 i zrównoważony rozwój
Właściciel sieci - Grupa Salling - realizuje strategię ASPIRE '28, zakładającą osiągnięcie 100 mld DKK rocznego obrotu i wzmacnianie pozycji międzynarodowej, w której Polska odgrywa kluczową rolę. Netto planuje znacząco zwiększyć liczbę sklepów w Polsce - do 1000 placówek do końca 2028 roku.
Rozwój ma wspierać format 4.0, który usprawnia doświadczenie zakupowe dzięki nowej organizacji przestrzeni, szerszemu asortymentowi i lepszej nawigacji. Sieć podkreśla też inwestycje w rozwiązania ekologiczne, które mają pozwolić rosnąć w sposób zrównoważony - z myślą o obecnych i przyszłych pokoleniach.
Przed nami intensywne lata. Chcemy rozwijać się szybciej, inwestując w nowe lokalizacje i rozwiązania, które poprawią codzienne doświadczenia zakupowe klientów. Naszą ambicją jest rosnąć w sposób zrównoważony, zawsze z myślą o naszych klientach i pracownikach - podkreśla Brian Olesen w komunikacie.
Netto Polska to sieć dyskontów obecna na polskim rynku od 30 lat. W tym czasie wypracowała pozycję jednego z największych sprzedawców detalicznych w kraju, posiadając blisko 680 sklepów i zatrudniając ponad 8 tys. pracowników. Netto jest częścią Salling Group - największej duńskiej grupy detalicznej, która działa również na rynkach w Danii i Niemczech.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!