WiadomościDwie kobiety oszukane w sieci. Straciły ponad 5 tysięcy złotych

Dwie kobiety oszukane w sieci. Straciły ponad 5 tysięcy złotych

Włodawscy policjanci otrzymali dwa zgłoszenia dotyczące oszustw internetowych, których ofiarami padły dwie kobiety w wieku 35 i 36 lat. Łącznie straciły one ponad 5 tysięcy złotych.
Dwie kobiety oszukane w sieci. Straciły ponad 5 tysięcy złotych
lublin112.pl

Oszustwo metodą „na BLIK”

Jedna z poszkodowanych, 36-letnia mieszkanka Włodawy, otrzymała wiadomość od swojej znajomej. Kobieta twierdziła, że ma problem z aplikacją bankową i pilnie potrzebuje wsparcia finansowego na opłacenie transakcji. Zapewniła, że zwróci pieniądze w ciągu dwóch godzin. Ufając znajomej, 36-latka przekazała jej kod BLIK, którym oszust wypłacił 800 złotych w jednym z dużych miast.

Kobieta zaczęła podejrzewać oszustwo, gdy "znajoma" poprosiła o kolejny kod. Zadzwoniła do niej, by upewnić się, czy rzeczywiście potrzebuje pomocy. Wówczas okazało się, że konto koleżanki zostało przejęte przez cyberprzestępców.

Nieudana wymiana waluty

Kolejna poszkodowana, 35-latka przebywająca we Włodawie, padła ofiarą oszustwa podczas internetowej wymiany waluty. Kilka miesięcy temu przelała 1000 euro do jednego z popularnych kantorów internetowych, jednak po przewalutowaniu nie otrzymała należnej kwoty w złotówkach. Mimo wielokrotnych prób kontaktu firma nie zwróciła jej pieniędzy.

Po sprawdzeniu opinii w internecie kobieta odkryła, że nie jest jedyną osobą oszukaną w ten sposób. W związku z tym zgłosiła sprawę na policję.

Apel policji – jak nie dać się oszukać?

Policjanci przypominają o podstawowych zasadach bezpieczeństwa w sieci:

  • Nie działajmy pod presją czasu. Zanim przekażemy kod BLIK lub pieniądze, upewnijmy się, że nie mamy do czynienia z oszustwem.
  • Weryfikujmy tożsamość znajomych. Jeśli otrzymamy prośbę o pieniądze przez komunikator internetowy, najlepiej zadzwonić do tej osoby na znany nam numer.
  • Uważajmy na podejrzane linki. Nie klikajmy w przesyłane od nieznanych nadawców adresy, a także linki przesyłane przez znajomych – ich konto mogło zostać przejęte.
  • Stosujmy dwuskładnikowe uwierzytelnienie. Wzmocniona ochrona kont w mediach społecznościowych może zapobiec ich przejęciu przez cyberprzestępców.
  • Sprawdzajmy dane transakcji. Kod BLIK nie zostanie wykorzystany, jeśli nie potwierdzimy go w aplikacji bankowej.
  • Chrońmy swój telefon i PIN do aplikacji bankowej. Bezpieczeństwo urządzenia mobilnego to podstawa ochrony naszych finansów.

Policja apeluje o ostrożność i rozwagę w sieci – nie dajmy się oszukać!

Źródło artykułu:lublin112.pl

Wybrane dla Ciebie