Nowe modele DAF XD i XF Electric weszły seryjnej produkcji
DAF XD i XF Electric to kolejny krok w kierunku bezemisyjnego transportu komunalnego i miejskiego. Dzięki nowoczesnym układom napędowym PACCAR EX-D1 i EX-D2 pojazdy oferują wysoką moc i zasięg przekraczający 500 kilometrów. Producent podkreśla wydajność, bezpieczeństwo i komfort oferowany przez te nowe ciężarówki.
Nowa generacja napędów PACCAR
DAF XD i XF Electric wyposażono w zaawansowane układy napędowe PACCAR EX-D1 i EX-D2 o mocy od 170 do 350 kW (230–480 KM). Trzybiegowa przekładnia w układzie planetarnym zapewnia płynną zmianę biegów i wysoką wydajność, a dwa silniki elektryczne działają pojedynczo lub w tandemie, zależnie od potrzeb. Gdy częściowe obciążenie na to pozwala, pojazd jest napędzany tylko przez jeden silnik. W momencie zwiększenia obciążenia drugi silnik włącza się płynnie, aby utrzymać zadane tempo jazdy. Na przykład może się tak zdarzyć przy pokonywaniu pagórkowatego terenu czy poprzez przyśpieszania.
Czy możemy urodzić się z lękiem? Lekarz zabrał głos
Model DAF XD napędza układ PACCAR EX-D1 przeznaczny do pojazdów o masie do 29 ton. Silniki mogą mieć moc 170 kW (230 KM), 220 kW (300 KM) lub 270 kW (370 KM) i moment obrotowy 1300 Nm. Z kolei w cięższych wersjach serii XD oraz w serii XF instalowany jest układ napędowy PACCAR EX-D1 radzący sobie z masą do 50 ton. Jest on dostępny wariantach o mocy 270 kW (370 KM), 310 kW (420 KM) oraz 350 kW (480 KM). Wyróżnia go też moment obrotowy 2400 Nm.
Modułowe akumulatory i szybkie ładowanie
W zależności od konfiguracji zastosowano od dwóch do pięciu akumulatorów o pojemności od 210 do 525 kWh, co pozwala na przejechanie ponad 500 km przy zerowej emisji. Są to modułowe systemy akumulatorów LFP — pozbawione kobaltu i niklu, objęte ośmioletnią gwarancją. Inteligentne zarządzanie energią oraz możliwość szybkiego ładowania prądem stałym (DC) pozwalają na wykorzystanie pojazdów zarówno w logistyce miejskiej, jak i transportach regionalnych.
DAF XD i XF Electric – bezpieczeństwo i komfort w standardzie
tart=”1807″ data-end=”2297″>Serie DAF XD i XF Electric to również wysoki poziom bezpieczeństwa i zaawansowane rozwiązania wspierające kierowcę dzięki systemom DAF Digital Vision i DAF Corner View. Stanowią one uzupełnienie widoczności wokół pojazdu, eliminując martwe punkty i zwiększając pewność prowadzenia w zatłoczonych miastach. Kabiny w wariantach Day Cab, Sleeper Cab i Sleeper High Cab zapewniają ergonomię i komfort na długich trasach.Ponadto aerodynamiczny projekt nadwozia zmniejsza opory powietrza i ogranicza zużycie energii, a charakterystyczne, niebieskie akcenty podkreślają elektryczną tożsamość modeli. Także dlatego nowe modele mogą pochwalić się tak dobrym zasięgiem zasięg.
DAF XD i XF Electric – podsumowanie
Nowe DAF XD i XF Electric dołączają do coraz bogatszej oferty pojazdów do transportu bezemisyjnego. Dzięki wysokiej mocy, dużemu zasięgowi i szerokiej gamie konfiguracji pojazdy te stanowią ciekawą propozycję w dystrybucji miejskiej, a także jako podwozia pod zabudowy komunalne. Dostępne warianty to podwozia pod zabudowę 4×2 oraz 6×2 z kierowaną osią – pchaną lub wleczoną. Szczegółowe informacje na temat nowych modeli XD i XF Electric można znaleźć w witrynie marki DAF.
Źródło: DAF Trucks