WiadomościPoznaniacy wsiedli na rowery. Chętnie korzystają z najnowszej infrastruktury w mieście

Poznaniacy wsiedli na rowery. Chętnie korzystają z najnowszej infrastruktury w mieście

W ostatnich miesiącach, w centrum Poznania pojawiły się kolejne ułatwienia dla osób poruszających się rowerem. Dzięki zakończonej inwestycji w okolicach ulic Królowej Jadwigi, Strzeleckiej i Drogi Dębińskiej rowerzyści mogą teraz korzystać z nowych, wygodnych połączeń, które usprawniają codzienne przemieszczanie się między rondem Rataje a śródmieściem. Trwająca wiosna i sprzyjająca aura pogodowa sprawiły, że poznaniacy wsiedli na rowery i chętnie korzystają z nowych dróg.

fot. Poznańskie Inwestycje Miejskie
fot. Poznańskie Inwestycje Miejskie
Źródło zdjęć: © Licencjodawca
A. Karczewska

Zrealizowany projekt, który przeszedł już odbiory końcowe, objął budowę kilku odcinków tras po obu stronach ul. Królowej Jadwigi – od mostu nad Wartą aż do ulic Strzeleckiej i Drogi Dębińskiej. Prace objęły również fragmenty ulicy Kazimierza Wielkiego oraz nową trasę prowadzącą przez park im. Tadeusza Mazowieckiego. Ścieżkę w parku poprowadzono z dużą ostrożnością. Projektanci starali się zachować istniejącą roślinność i zminimalizować ingerencję w zieleń.

Po stronie południowej ulica Królowej Jadwigi zyskała rowerowe połączenie między przejazdem przez Drogę Dębińską a mostem. Natomiast po stronie północnej powstała trasa łącząca ul. Kazimierza Wielkiego z przejazdem rowerowym przez Królowej Jadwigi, również z dostępem do mostu i dalszych połączeń. Dzięki temu możliwy jest płynny przejazd w kierunku ul. Mostowej, bez konieczności włączania się w intensywny ruch samochodowy. Przy okazji zmieniono geometrię skrzyżowania ul. Strzeleckiej z Kazimierza Wielkiego, co dodatkowo poprawiło bezpieczeństwo.

Cała infrastruktura została wyposażona w nowe oświetlenie oraz system odwodnienia. W otoczeniu tras pojawiły się też ławki, kosze oraz podpórki dla rowerzystów. Przebudowano także przystanek autobusowy przy ul. Kazimierza Wielkiego, dostosowując go do nowych warunków przestrzennych.

– Nowe trasy pozwalają sprawniej pokonywać jeden z najbardziej obciążonych ruchem fragmentów Poznania i ułatwiają dostęp do centrum miasta dla osób korzystających z rowerów – mówi Tomasz Płóciniczak, wiceprezes Poznańskich Inwestycji Miejskich.

Zakończona inwestycja jest częścią szerszego planu rozbudowy sieci rowerowej w Poznaniu i jednocześnie elementem głównego ciągu, który ma połączyć centrum miasta z jego południowo-wschodnimi dzielnicami, w tym m.in. ze Szczepankowem.

Źródło artykułu:codziennypoznan.pl

Wybrane dla Ciebie