Agnieszka Rehlis debiutuje w Kennedy Center w Waszyngtonie
Wojna dzieli narody. Miłość dzieli serce – tak brzmi motto tegorocznej produkcji. Nowa „Aida” w Washington National Opera to spotkanie tradycji i współczesności: arcydzieło Verdiego w ujęciu Franceski Zambello jest opowieścią o miłości i zdradzie, ale także o tożsamości, przynależności i granicach między narodami oraz ludzkimi sercami. Spektakl łączy monumentalne obrazy starożytnego Egiptu z nowoczesnym językiem plastycznym, w którym tradycyjne symbole przenikają się z urbanistyczną estetyką graffiti autorstwa RETNY. To artysta wizualny, którego charakterystyczne motywy kaligraficzne i hieroglificzne nadają spektaklowi nowoczesny, mistyczny wymiar. Za scenografię odpowiada Michael Yeargan, kostiumy Anita Yavich.
Wcale nie pieniądze. Co wpływa na podróżnicze wybory Polaków?
Zaplanowano siedem spektakli, ostatni 2 listopada 2025 roku. W podwójnej obsadzie znaleźli się Jennifer Rowley i Amber R. Monroe (absolwentka programu Cafritz Young Artist), Adam Smith i Robert Watson (Radames), Shenyang ( Amonasro), Morris Robinson (Ramfis) i Kevin Short (Król Egiptu). Partię Amneris wykonają Raehann Bryce-Davis i Agnieszka Rehlis, która na scenie Washington National Opera pojawia się po raz pierwszy.
Agnieszka Rehlis kreowała partię Amneris w wielu prestiżowych miejscach na świecie, m. in. Royal Ballet and Opera w Londynie, na festiwalu Arena di Verona, Teatro San Carlo w Neapolu, Sydney Opera House, Teatrze Wielkim-Operze Narodowej w Warszawie, czy Operze we Frankfurcie.
Najbliższe występy polskiej mezzosopranistki to m. in. „Stabat mater” Gioachina Rossiniego w Teatro Filarmonico di Verona, „Requiem” Wolfganga Amadeusza Mozarta w Filharmonii Paryskiej, „Stabat mater” Karola Szymanowskiego z Rundfunk Sinfonieorchester Berlin i z London Philharmonic Orchestra. W maju 2026 roku zadebiutuje w nowojorskiej Carnegie Hall podczas koncertowego wykonania „Tryptyku” Giacomo Pucciniego, który poprowadzi Gianandrea Noseda.
W Polsce w tym sezonie wystąpi jako Liza w głośnej produkcji „Pasażerki” Mieczysława Weinberga w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej w Warszawie oraz w III Symfonii Gustava Mahlera w Filharmonii Szczecińskiej.