Biecz: Magia średniowiecza i renesansu - drugi dzień Kromer Festival 2025 za nami
Drugi dzień festiwalu udowodnił, że Kromer Festival Biecz to wydarzenie wyjątkowe – łączące muzyczną precyzję z głębokim osadzeniem w historii miejsca. Artyści, program i lokalizacja współgrają tu w sposób niemal organiczny. Dzięki takim wieczorom Biecz – nazywany „małym Krakowem” – odzyskuje swoją dawną świetność w nowym, muzycznym wymiarze.
Wieczór rozpoczął się o godzinie 19:00 w monumentalnej Kolegiacie Bożego Ciała. Zespół Ensemble Dragma, kierowany przez Agnieszkę Budzińską - Bennett – artystkę-rezydentkę tegorocznej edycji – zaprezentował program "Program "Laus Cracoviae" który przenosi słuchaczy do Polski około 1426 roku.
Sercem kraju jest Kraków, gdzie na Wawelu panuje królewska dynastia Jagiellonów. Jest to złoty wiek Rzeczypospolitej Obojga Narodów, łączącej Wielkie Księstwo Litewskie i Koronę Królestwa Polskiego, które staje się jedną z największych potęg w Europie.
Brzmienie średniowiecznych instrumentów w połączeniu z subtelnym śpiewem artystów Dragma, stworzyło niepowtarzalny klimat mistyczny, niemal kontemplacyjny. Publiczność wyszła zauroczona, a wielu słuchaczy przyznało, że takiej muzyki nie słyszeli nigdy wcześniej na żywo.
O godzinie 21,30 festiwalowa publiczność przeniosła się do Binarowej, gdzie w zabytkowym, drewnianym kościele pw. św. Michała Archanioła wystąpił włoski lutnista Simone Vallerotonda z recitalem „Wieczne Miasto”.