Rusza "Sezon Lublin". Must have do odwiedzenia? Makabryczna piwnica przy ul. Królewskiej
Piwnica dla ludzi o mocnych nerwach i... miłośników lubelskich legend
– Startujemy z 14. edycją akcji "Sezon Lublin" – wydarzenia, które z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem zarówno wśród turystów, jak i mieszkańców – podkreślała Beata Stepaniuk-Kuśmierzak, zastępczyni prezydenta Lublina ds. kultury, sportu i partycypacji. – Rośniemy w siłę jako miasto atrakcyjne turystycznie, ale właśnie dzięki temu, że współpracujemy z tak szeroko rozumianą branżą turystyczną.
Konferencja prasowa zapowiadająca kolejną edycję akcji odbyła się w "Piwnicy Kata" – w nowym miejscu na mapie Lublina. Znajduje się przy ul. Królewskiej 4.
– Wykorzystam tę okazję do ocieplenia wizerunku urzędnika i przypomnę, że kat był kiedyś urzędnikiem miejskim. Wydaje mi się, że dzisiejsi urzędnicy są nieco przyjaźniej nastawieni do mieszkańców – zażartował Marcin Kęćko, dyrektor Biura Rozwoju Turystyki UM Lublin.
Inspiracją do utworzenia miejsca była legenda o kamieniu nieszczęścia.
– W średniowiecznym Lublinie mieliśmy kata. To miejsce chce przybliżyć tę profesję i jego codzienną pracę – mówi Michał Gołota, współwłaściciel Piwnicy Kata.
Na miejscu można poznać ciekawe i nieco straszne historie rodem ze średniowiecznego Lublina, a pełni grozy dopełniają ekspozycje szkieletów czy kobiet skazanych na śmierć za czary.
Piwnica Kata będzie otwarta od wtorku do piątku w godz. 11-16 i w soboty-niedziele w godz. 10-13.
– Jeśli będziemy widzieli zainteresowanie to wydłużymy godziny – dodaje Gołota.
Zaznaczył także, że podczas zbliżającej się Nocy Kultury piwnica będzie zamknięta.
Nagrody za poznawanie Lublina
W akcji "Sezon Lublin" można wziąć udział od 1 czerwca do 30 września. Żeby dołączyć wystarczy skorzystać z wybranych usług lub produktów partnerów akcji. Za każde działanie uczestnicy otrzymują naklejki, które należy umieścić w specjalnym karnecie.
– Zachęcamy przede wszystkim do wzięcia udziału w grze miejskiej. To jedyna aktywność na mapie, która nie wymaga od nas wydania ani złotówki, musimy przejść tylko grę miejską – zachęcił Kęćko.
Do tegorocznej edycji przyłączyło się ponad 50 partnerów, oferujących łącznie 61 różnorodnych usług i produktów.
Naklejki można zdobywać w 8 kategoriach:
• Kustosz (muzea, zabytki),
• Atleta (sport i rekreacja),
• Przybysz (noclegi),
• Smakosz (gastronomia),
• Widz (koncerty, widowiska, pokazy interaktywne, warsztaty manualne),
• Spacerowicz (usługi przewodnickie),
• Kolekcjoner (pamiątki i publikacje),
• Joker (poprawne rozwiązanie gry miejskiej).
Po zebraniu odpowiedniej liczby naklejek można je wymienić na unikatowe miejskie gadżety:
- za 10 naklejek – unikatowa saszetka z logiem miasta,
- za 25 naklejek – piknikowa torba termiczna i butelka.
– W tej pierwszej kategorii wydaliśmy już ok. 50 tys. nagród, a w drugiej kategorii ok. 13 tys. Z kolei mieszkańcy zostawili u naszych partnerów ok. milion złotych – podsumował Kęćko.
Karnety będą dostępne u partnerów po skorzystaniu z ich oferty. Gra miejska oraz wydawanie nagród (na podstawie poprawnie wypełnionych karnetów) odbywa się w Centrum Inspiracji Turystycznej (ul. Jezuicka 1/3). Szczegóły akcji dostępne na stronie akcji.