Białystok: Karta parkingowa nie działa na prywatnym parkingu?
12 sierpnia 2025 roku pan Jarosław, jak co tydzień, przywiózł swoje dzieci -obaj synowie z aktualnymi orzeczeniami o niepełnosprawności - na rehabilitację do placówki przy ul. Choroszczańskiej w Białymstoku. Miał przy sobie dwie karty uprawniające do bezpłatnego parkowania na terenie miasta. Jak się okazało, nie wystarczyły one na parkingu obsługiwanym przez firmę EuroPark.
Mandat zamiast zrozumienia
Po zakończonej rehabilitacji pan Jarosław znalazł na swoim samochodzie wezwanie do zapłaty opłaty dodatkowej za brak biletu parkingowego.
- Byłem zaskoczony, złożyłem reklamację, dołączając kopie kart parkingowych oraz zaświadczenia potwierdzające, że dzieci w tym czasie uczestniczyły w zajęciach rehabilitacyjnych - mówi.
Reklamacja została odrzucona. Co więcej - zamiast dalszego dialogu z operatorem parkingu, mężczyzna otrzymał wezwanie do zapłaty od firmy windykacyjnej.
Nowe parkomaty w Białymstoku. W miejskiej strefie płatnego parkowania zamontowanych zostanie 200 nowych urządzeń. Z ekranem dotykowym | Kurier Poranny
Prywatny parking, inne zasady
Jak wyjaśnia Ewa Wronowska, Kierownik ds. Obsługi Klienta i Windykacji w EuroPark, parking przy ul. Choroszczańskiej działa według zasad właściwych dla terenów prywatnych. Pierwszych 90 minut jest darmowych - pod warunkiem wpisania numeru rejestracyjnego pojazdu do parkomatu. Każda następna godzina kosztuje 3 złote.
- Karta parkingowa osoby niepełnosprawnej uprawnia do korzystania z określonych przywilejów, takich jak parkowanie na wyznaczonych miejscach "kopertach" oraz zwolnienia z niektórych opłat w przestrzeni publicznej - wyjaśnia przedstawicielka firmy. - Jednakże na terenach prywatnych zasady parkowania ustalane są indywidualnie przez operatora parkingu oraz właściciela.
Sprawa zostanie ponownie rozpatrzona
Po naszej interwencji EuroPark zadeklarował ponowne przeanalizowanie sprawy.
- EuroPark zawsze traktuje każdą reklamację indywidualnie i z empatią - zapewnia Ewa Wronowska. - Zależy nam, by nikt nie czuł się potraktowany niesprawiedliwie. Skontaktujemy się bezpośrednio z osobą, której dotyczy sprawa.