Egzamin ósmoklasisty w powiecie oświęcimskim. Jak uczniowie szkół podstawowych zdali egzamin ósmoklasisty w 2025 roku. Sprawdź listę
Wyniki egzaminu ósmoklasisty w powiecie oświęcimskim
W powiecie oświęcimskim do egzaminu ósmoklasisty przystąpiło 1398 uczniów szkół podstawowych. W zestawieniu wzięliśmy pod uwagę szkoły z gmin miejskich i miejsko-wiejskich, tj.:
- Oświęcim,
- Kęty,
- Chełmek,
- Brzeszcze,
- Zator.
W każdej gminie powiatu oświęcimskiego są szkoły, gdzie egzaminy poszły bardzo dobrze i takie, gdzie średnia jest wyjątkowo niska.
W jednej ze szkół w Oświęcimiu wyniki są zatrważająco niskie w porównaniu z innymi szkołami. Niekoniecznie świadczy to o samych uczniach.
W województwie małopolskim do egzaminu ósmoklasisty przystąpi 34 561 uczniów w 1392 szkołach.
W Małopolsce uczniowie średnio uzyskali z egzaminu ósmoklasisty:
- 67,9 z języka polskiego, co jest najlepszym wynikiem w Polsce
- 56,3 z matematyki, co jest najlepszym wynikiem w Polsce
- 72,26 procent z języka angielskiego, drugi najlepszy wynik w Polsce po mazowieckim
Najwięcej uczniów wybrało język angielski jako język obcy nowożytny.
W 2025 roku egzamin ósmoklasisty był przeprowadzany od 13 do 15 maja.
Analiza tegorocznych wyników pokazuje, że uczniowie najlepiej poradzili sobie z niektórymi typami zadań. W przypadku języka polskiego największą skuteczność wykazali przy zadaniu sprawdzającym umiejętność rozpoznawania i poprawnego stosowania związków frazeologicznych. Egzamin ujawnił również obszary, które sprawiły uczniom większe trudności. W języku polskim problematyczne okazało się zadanie z zakresu poprawnego stosowania znaków interpunkcyjnych.
Matematyka i angielski na egzaminie ósmoklasisty
W matematyce najlepiej poszło im w zadaniu wymagającym obliczenia czasu na podstawie danej drogi i prędkości. Natomiast ósmoklasiści zdający język angielski osiągnęli najwyższy średni wynik za rozwiązanie zadania zamkniętego sprawdzającego rozumienie tekstu pisanego.
W matematyce największe trudności sprawiło zadanie otwarte z geometrii płaskiej, wymagające obliczania pola wielokąta poprzez dzielenie go na mniejsze figury lub uzupełnianie do większych. Z kolei w języku angielskim uczniowie najsłabiej poradzili sobie z zadaniem otwartym dotyczącym znajomości środków stylistycznych.