Forum Kształcenia Zawodowego "Energetyka – wspólna przyszłość" w Radomsku
5 czerwca w Radomsku zorganizowano Forum Kształcenia Zawodowego w Branży Energetycznej.
W czwartek, 5 czerwca, w sali bankietowej restauracji Metalurgia w Radomsku zorganizowano Forum Kształcenia Zawodowego w Branży Energetycznej "Energetyka – wspólnie w przyszłość!”.
Za cel Forum obrano sobie upowszechnienie zmian w szkolnictwie branżowym, zapoznanie z nowym wymiarem kształcenia zawodowego, nową rolą szkół zawodowych w realizacji zadań doradców zawodowych oraz wymogami dotyczącymi pisania programów nauczania w zawodzie, a także przedstawienie rozwiązań zwiększających wpływ pracodawców na funkcjonowanie kształcenia zawodowego.
Wśród prelegentów znajdą się się m. in. dr Andrzej Sikora - współwłaściciel i prezes zarządu Instytutu Studiów Energetycznych, prof. Wojciech Nowak - profesor Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie, obecnie dyrektor Centrum Energetyki AGH, Jakub Wiech – prawnik, dziennikarz, komentator, zastępca redaktora naczelnego serwisu Energetyka24.com, Magdalena Mrozkowiak - ekspert metodologiczny w projektach, coach oraz autorka i trenerka szkoleń, warsztatów, kursów on-line tematycznie związane z szeroko rozumianą psychologią, rozwojem osobistym; Robert Maczionsek - dyrektor techniczny w firmie Polska Energia sp. z o.o. z Andrychowa.
Forum organizowane zostało w ramach projektu: ,"Zbudowanie systemu koordynacji i monitorowania regionalnych działań na rzecz kształcenia zawodowego, szkolnictwa wyższego oraz uczenia się przez całe życie, w tym uczenia się dorosłych" realizowanego przez Województwo Łódzkie w ramach Krajowego Planu Odbudowy. Zbudowanie systemu jest odpowiedzią na potrzebę zapewnienia planowania strategicznego w obszarze uczenia się przez całe życie, w tym kształcenia zawodowego, szkolnictwa wyższego oraz uczenia się dorosłych, co jest istotnym elementem zarządzania rozwojem gospodarczym i społecznym z uwagi na konieczność przygotowania kadr i społeczeństwa do ciągłych zmian zachodzących we wszystkich obszarach życia.
Wymusza to konieczność stałego podnoszenia poziomu wykształcenia i stałego poszerzania kompetencji w celu przystosowania się do zmieniającej się rzeczywistości. Koncepcja uczenia się przez całe życie określana jako lifelong learning (LLL) dotyczy aktywności człowieka, której założeniem jest poszerzanie wiedzy i rozwój umiejętności w perspektywie osobistej czy społecznej, przy równoczesnym zorientowaniu na potrzeby rynku pracy.