Gdynia: Powstanie tunel pod torami na ul. Puckiej. Będą też nowe przystanki SKM
Do przetargu na modernizację linii 202 Chylonia-Lębork zgłosiło się 7 podmiotów. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma ZUE S.A., która prace ma wykonać za niespełna 3,22 mld zł.
Decyzja zapadła we wtorek, 9 września, ale nie jest jeszcze ostateczna. Pozostałe firmy mają czas na ewentualne odwołania do 19 września. Jeśli nic się nie zmieni, umowa z ZUE S.A. zostanie podpisana pod koniec roku. Na realizację inwestycji spółka będzie miała czas do połowy 2030 roku.
Wyczekiwana modernizacja w Gdyni
Prace na linii 202 zakładają przebudowę sieci trakcyjnych, torów i obiektów inżynieryjnych na łącznym odcinku 55 km z Gdyni Chyloni do Lęborka. Na odcinkach Chylonia-Rumia i Wejherowo-Lębork powstanie drugi tor, z kolei między Rumią a Wejherowem przybędą dwa, przeznaczone dla SKM.
Mieszkańców Gdyni zaś szczególnie ucieszyć może perspektywa budowy wyczekiwanego tunelu na ul. Puckiej. Jest to element planowanego zastąpienia starych przejazdów bezkolizyjnymi skrzyżowaniami.
Ponadto na całej trasie przebudowy doczekają się stacje i przystanki: Gdynia Chylonia, Rumia, Reda, Reda Pieleszewo, Wejherowo Śmiechowo, Wejherowo, Gościcino Wejherowskie, Luzino, Strzebielino Morskie, Bożepole Wielkie, Godętowo, Lębork Mosty i Lębork.
Powstaną również nowe: Rumia Biała Rzeka, Reda Gniewowska, Wejherowo Bolszewo i Gościcino Zielony Dwór (nazwy robocze).
Cała inwestycja ma się przyczynić do zwiększenia prędkości pociągów na odcinku. Szacunkowo przejazd z Gdyni do Słupska będzie możliwy do pokonania nawet o 15 minut szybciej niż obecnie.