Jak wyrobić Kartę Inowrocławianina? Wniosek, zniżki i bezpłatne przejazdy autobusami
Nowy program to także więcej korzyści dla partnerów Karty Inowrocławianina – większa widoczność firmy i szeroko rozumiana promocja, pozwolą na wyróżnienie się na tle konkurencji i dotarcie do szerszej grupy klientów.
Ponadto Karta Inowrocławianina stanie się dostępna dla większej liczby osób. Zmienione zasady pozwalają na uzyskanie karty, nie tylko przez osoby rozliczające podatek dochodowy, ale także dla osób, które z różnych przyczyn nie mają obowiązku jego rozliczania, jednak wskazują jako miejsce zamieszkania Inowrocław.
- Karta Inowrocławianina to realne wsparcie, które otwiera przed mieszkańcami nowe możliwości. To kolejny ukłon w stronę inowrocławian – nie tylko rozszerzyliśmy dostęp do karty, ale także dzięki niej umożliwimy korzystanie z bezpłatnej komunikacji miejskiej – mówi Prezydent Miasta Inowrocławia, Arkadiusz Fajok.
Czy Kartę Inowrocławianina powinny posiadać dzieci?
- Kartę wydajemy osobom dorosłym na ich wniosek, dzieciom powyżej 8. i poniżej 18. roku życia na wniosek rodzica, natomiast dzieci do 8. roku życia korzystają z karty rodzica - informuje ratusz.
Jak wyrobić Kartę Inowrocławianina?
Żeby otrzymać kartę, należy złożyć wniosek i dołączyć do niego kserokopię pierwszej strony zeznania podatkowego, zawierającą pieczątkę wpływu do Urzędu Skarbowego, w przypadku rozliczania przez zakład pracy dołączamy otrzymany PIT-40 i stosowne oświadczenie.
Osoby, które złożyły PIT drogą elektroniczną dołączają również jego pierwszą stronę i wydruk elektronicznego potwierdzenia tzw. UPO.
Kartę mogą otrzymać osoby, które rozliczając podatek dochodowy od osób fizycznych za poprzedni rok w Urzędzie Skarbowym w Inowrocławiu, w deklaracji podatkowej wskazały jako miejsce zamieszkania Inowrocław, nawet jeśli nie osiągnęły w tym okresie dochodu.
Osoby pełnoletnie, które nie ukończyły 26. roku życia i nie uzyskują żadnego dochodu, a w związku z kontynuowaniem nauki pozostają na wyłącznym utrzymaniu rodziców, powinny dołączyć do wniosku kserokopię pierwszej strony zeznania podatkowego rodzica/opiekuna zawierającą pieczątkę wpływu do Urzędu Skarbowego. W przypadku złożenia zeznania drogą elektroniczną dołączyć należy również jego pierwszą stronę i wydruk elektronicznego potwierdzenia tzw. UPO.
Wnioski wraz z wymaganymi załącznikami można składać w następujących punktach:
- Urząd Miasta Inowrocławia, Wydział Obsługi Mieszkańców i Spraw Obywatelskich, aleja Ratuszowa 36, pon.-pt. 7.30-15.30 z wyjątkiem wtorku: od 7.30 do 17.00
- Biuro Obsługi Interesantów, PGKiM Sp. z o. o. w Inowrocławiu, ul. Wawrzyniaka 33, pon.-pt. w godzinach 7.00 - 15.00
- Zespół Obiektów Sportowych nr 3 z zapleczem socjalno-noclegowym, ul. Rakowicza 93, w godzinach 6.00-22.00
- Hala Widowiskowo-Sportowa, al. Niepodległości 4, (punkt informacyjny), w godzinach 6.00-22.00
- Kryta Pływalnia „Wodny Park”, ul. Toruńska 46-48, w dni powszednie w godzinach 6.00- 22.00, w weekendy i święta w godzinach 10.00-22.00
- Stadion Miejski II, ul. Orłowska 48, w dni powszednie w godzinach 7.00-15.00
- Informacja Turystyczn-Kulturalna, ul. Królowej Jadwigi 3, pon-pt. 8.30-16.30, sob. 10.00-13.00
- Elektronicznie poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą Urzędu Miasta Inowrocławia na platformie ePUAP, z której korzystanie jest bezpłatne. Usługa ta jest dostępna dla osób, które posiadają konto na portalu ePUAP oraz profil zaufany lub certyfikowany podpis elektroniczny, które służą do podpisywania wniosków na tej platformie.