Jarosław: Czujna pracownica banku zapobiegła oszustwu. 70-latka chciała wypłacić całe oszczędności z konta
W środę po godz. 13 dyżurny jarosławskiej jednostki otrzymał zgłoszenie od banku o kobiecie, która mogła paść ofiarą oszustwa. Policjanci ustalili, że 70-latka była bardzo zdenerwowana i nie chciała wyjaśnić powodów swojej decyzji. Z relacji kobiety wynikało, że odebrała telefon od nieznanej osoby, która poinformowała ją, że ktoś zaciągnął na nią kredyt i nakazała natychmiast udać się do banku, zamknąć lokaty i wpłacić pieniądze na wskazane konto. Rozmówca instruował seniorkę, aby nie rozłączała się i nikomu o rozmowie nie mówiła.
Opisany scenariusz jest typowym schematem działania oszustów telefonicznych, którzy wywierają presję na ofiary i uniemożliwiają im weryfikację sytuacji. Dzięki profesjonalnej i czujnej postawie pracownika banku gotówka kobiety nie trafiła w niepowołane ręce. Policja przypomina, aby w podobnych sytuacjach zachować ostrożność, nie udostępniać danych osobowych i zawsze konsultować podejrzane prośby z bliskimi lub odpowiednimi służbami.