Kierowcy pojadą „nową” ulicą Podwale. Remont tuż, tuż
- Jezdnia? W stanie opłakanym – przekonuje Michał Makowski, przewodniczący zarządu dzielnicy Stare Miasto.
Chodzi o ul. Podwale. Trasa przygotowuje się do remontu. Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego dowiedział się we środę (9 lipca) ile mogą go kosztować prace.
O kontrakt walczy pięć firm. Oferty wahają się od 612,6 tys. zł do 759,9 tys. zł. Wszystkie są poniżej limitu wydatków zaplanowanego przez urzędników, którzy oszacowali koszt inwestycji na 775 tys. zł.
Do poprawy idzie przede wszystkim nawierzchnia jezdni.
- W planie sytuacyjnym zaprojektowano wzmocnienie istniejącej nawierzchni jezdni ul. Podwale na odcinku długości 483,57 m. Początek opracowania zlokalizowano za skrzyżowaniem zwykłym z ul. Wyszyńskiego, na granicy nawierzchni bitumicznej i nawierzchni z kostki betonowej. Koniec projektowanej przebudowy odcinka ulicy został zlokalizowany na wysokości posesji nr 15 na końcu nawierzchni z betonu asfaltowego – wskazuje Grzegorz Kosior, autor dokumentacji projektowej.
Wymienione mają być krawężniki betonowych po lewej stronie ul. Podwale. Po tej samej stronie wymieniona zostanie opaska wokół wzgórza staromiejskiego. Szare płytki zastąpi kostka betonowa w kolorze żółtym, czyli taka sama jak na chodniku po prawej stronie jezdni.
- Ulica Podwale stała się ważnym element układu komunikacyjnego śródmieścia. To właśnie tędy przebiega główna trasa objazdu w okresie kiedy zamykana dla ruchu jest ul. Królewska – podkreśla Makowski.
Weekendowy zakazy ruchu na ul. Królewskiej będzie obowiązywał do 28 września. Od piątku od godz. 18 do niedzieli do godz. 23.59 mogą z niej korzystać tylko pojazdy komunikacji miejskiej, policja oraz Straż Miejska.
Ul. Podwale to też dla wielu kierowców wygodny skrót od ul. Wyszyńskiego do pl. Zamkowego i dalej al. Tysiąclecia. Pozwala m.in. ominąć ul. Królewską i korki tworzące się na niej w związku z funkcjonowaniem przejścia dla pieszych na wysokości Bramy Krakowskiej.
Na wykonanie remontu ul. Podwale zwycięzca przetargu będzie miał trzy miesiące. ZDiTM wśród wymogów stawianych wykonawcy wskazuje „utrzymywanie stałego dostępu do wszystkich posesji i budynków sąsiadujących z terenem budowy (chyba że ustalono lub poinstruowano inaczej)”.
Utrzymanie przejezdności jest konieczne, bo przy ul. Podwale znajduje się m.in. siedziba lubelskiej Straży Miejskiej.