"Klątwa dworca kolejowego w Olkuszu"? Remont budynku znów się opóźnił
Remont dworca kolejowego w Olkuszu opóźniony
W czerwcu tego roku miał ruszyć przetarg na długo wyczekiwany przez mieszkańców Olkusza i okolic remont dworca kolejowego. Niestety postępowanie nie zostało ogłoszone.
Przypomnijmy: budynek dworca w Olkuszu znajduje się obecnie w opłakanym stanie. Elewacja się sypie, znaczna część elementów metalowych – w tym tabliczka z napisem „PKP Olkusz” - zardzewiała a część okien została wybita. Uroku olkuskiemu dworcowi nie dodaje wszechobecny brud. Przebudowa obiektu na przestrzeni lat była zapowiadana już wielokrotnie. Nigdy jednak nie doszła ona do skutku.
O to, dlaczego przetarg nie został ogłoszony we wcześniej zapowiadanym terminie zapytaliśmy zarządcę dworca – PKP S.A.
- Zmiana pierwotnie planowanego terminu ogłoszenia przetargu wynika z wydłużonej procedury uzyskania niezbędnych do przebudowy dworca uzgodnień formalno-prawnych. Dokładny harmonogram prac, w tym także planowana data zakończenia inwestycji, będą znane po zakończeniu przetargu na wykonawcę robót budowlanych oraz wyłonieniu wykonawcy tych prac. Zakres planowanej modernizacji nie ulega modyfikacji w stosunku do wcześniejszych założeń- poinformowała Agnieszka Jurewicz z biura komunikacji Polskich Kolei Państwowych S.A.
Na ten moment ogłoszenie przetargu na wykonanie robót budowlanych przy olkuskim dworcu zaplanowane jest na koniec trzeciego kwartału tego roku.
Dzięki planowanym pracom zarówno elewacja, wnętrze jak i otoczenie dworca mają się zmienić nie do poznania. Powstaną tam między innymi: poczekalnia z biletomatem, toalety, parking, wiata rowerowa oraz stojaki na jednoślady. Cały obiekt ma być przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Jeszcze w tym roku pasażerowie skorzystają z odnowionej stacji kolejowej w Olkuszu
Na nowy dworzec kolejowy w Olkuszu trzeba będzie jeszcze poczekać. Już teraz jednak swoje oblicze zmienia znajdująca się tuż obok budynku stacja kolejowa.
Trwające od ponad roku prace zmierzają już do końca. Wykonawca wybudował już zupełnie nowe perony, przebudował część torów wraz z siecią trakcyjną i rozjazdami oraz wykonał nastawnię z komputerowym systemem sterowania ruchem. Obecnie roboty skupiają się na dalszych pracach w obrębie torów i sieci trakcyjnej a także na budowie przejścia podziemnego. Prowadzone są także prace przy sieciach oraz peronach. Główne roboty mają dobiec końca we wrześniu. Odbiór inwestycji natomiast zaplanowano na grudzień.