Koleje Wielkopolskie odebrały nowe pociągi. Już wożą pasażerów
W tym artykule:
Nowe pociągi Kolei Wielkopolskich
Składy pomieszczą aż 242 pasażerów na miejscach siedzących i ponad drugie tyle "na stojąco". Rozpędzają się do 160 km/h, są wyposażone w uchwyty do przewozu rowerów, gniazdka elektryczne i stoliki.
Zostały skierowane do obsługi tras z Poznania do:
- Rawicza,
- Zbąszynka,
- Kłodawy.
To tam najczęściej pasażerowie uskarżali się na tłok w zbyt małych pociągach. Nowe pojazdy mają poprawić sytuację, zwłaszcza w godzinach szczytu.
Pasażerowie mają nadzieję na mniejszy tłok
Według relacji Radia Poznań składy wjechały 22 września na peron Dworca Letniego w akompaniamencie piosenki "Eye of the Tiger" i ogłuszającego dźwięku syren kolejowych zamontowanych w pojazdach.
Pierwszy z czterech nowych składów odjechał z Poznania w kierunku Kłodawy o 11:52. Skład zebrał pozytywne opinie wśród pasażerów. Mają oni nadzieję, że nowe składy rozwiążą przynajmniej część problemów z przepełnieniem pociągów.
Kolejne 10 pociągów w trakcie przetargu
Składy typu Elf 2 są już znane pasażerom Kolei Wielkopolskich. Pojazdy w tej same konfiguracji i z takim samym wyposażeniem kursują w barwach przewoźnika od 2019 roku. Odebrane pociągi zostały zamówione w 2023 roku. Po realizacji zamówienia w Wielkopolsce kursuje 14 pojazdów tego typu.
Zakupione składy kosztowały 150 mln zł. Województwo wielkopolskie chce kupić kolejne 10 składów. Przetarg na ich dostarczenie został ogłoszony w lipcu. Zamówienie zakłada możliwość rozszerzenia dostawy o kolejne 10 składów. Pociągi mają służyć do zwiększania siatki połączeń i zastąpienia najstarszych składów w taborze przewoźnika.