Bielany Wrocławskie: Kongres Małych i Średnich Przedsiębiorstw
W Q Hotel na Bielanach Wrocławskich odbył się dzisiaj Kongres MŚP. Był to kongres skierowany do małych i średnich przedsiębiorców z Dolnego Śląska. Wydarzenie połączyło przedsiębiorców, samorząd, instytucje otoczenia biznesu i liderów opinii. Dzięki temu mogli wymienić się opiniami na temat swoich działań.
W tym artykule:
Czym jest kongres MŚP?
Kongres MŚP to wydarzenie, które połączyło przedsiębiorców, samorząd, instytucje otoczenia biznesu i liderów opinii. Podczas kongresu mogli rozmawiać o wyzwaniach i możliwościach na rynku.
W wydarzeniu wzięło udział ponad 500 uczestników. Odbyło się 5 paneli dyskusyjnych, 7 powerspeechy i wystąpień indywidualnych. Nie zabrakło również strefy EXPO.
Podczas kongresu odbyło się wiele interesujących paneli. Najważniejszymi były: wręczenie nagród specjalnych Marszałka Województwa Dolnośląskiego i prezentacja Raportu Gospodarczego Dolnego Śląska. Oprócz tego odbyło się wiele wystąpień o tematyce biznesowej. Podczas nich przedsiębiorcy mogli poznać przeróżne aspekty prowadzenia firmy w obecnych czasach. Pozwoli im to przygotować się do zmian zachodzących na rynku.
Jedną z ważniejszych części wydarzenia było stoisko Izby Administracji Skarbowej we Wrocławiu. Na tym stoisku przedsiębiorcy mogli dowiedzieć się praktycznej wiedzy na temat nadchodzącego Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), który zrewolucjonizuje rynek przedsiębiorstw w Polsce. Dzięki jego wdrożeniu zniknął faktury papierowe. Przedsiębiorcy mogli również zapoznać się ze zmianami, które wprowadza KSeF podczas agendy nazwanej "KSeF 2026 - jak przygotować firmę na nowy obowiązek e-fakturowania", którą poprowadziła Anna Mytyk.
Podczas kongresu wystąpiło wiele znanych i szanowanych osobistości. Byli to między innymi: Paweł Gancarz - Marszałek Województwa Dolnośląskiego, Mariusz Filipek - Zastępca Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców, Joanna Makowiecka-Gatza - Prezes Zarządu Pracodawców RP, Renata Granowska - Wiceprezydent Miasta Wrocław, Rafał Dutkiewicz - Prezydent Wrocławia w latach 2002-2018, Prezes Pracodawców RP w latach 2023-2025, przedsiębiorca, Anna Mytyk - Zastępca Dyrektora Departamentu Podatku od Towarów i Usług, Ministerstwo Finansów oraz dr hab. Barbara Mróz-Gorgoń - Profesorka Uniwersytetu Ekonomicznego, Prezeska Fundacji Marka Polska.
Z jakim przesłaniem na kongres MŚP przyszli wystawcy?
Wrocławski Park Technologiczny to instytucja, która bezpłatnie pomaga przedsiębiorcom zarówno młodym, jak i tym, którzy dłużej działają na rynku. Pomagamy im poprzez wynajęcie powierzchni biurowych, magazynowych, produkcyjnych, szkolenia oraz networkingu. Przedsiębiorców wspieramy również przez inkubacje. Tutaj szczególnie wspieramy młodych przedsiębiorców. Przyjechaliśmy na kongres z projektem Proform Digital, który pomaga podnieść stopień cyfryzacji w przedsiębiorstwie. Przedsiębiorcy, którzy się do nas zgłaszają, dzięki naszym ekspertom mają odpowiednio dobierane usługi, które im świadczymy. Dzięki temu stopień cyfryzacji w przedsiębiorstwie się podnosi. Są to usługi z szerokiego zakresu. Jest to cyberbezpieczeństwo, sztuczna inteligencja, robotyzacja i automatyzacja. Praktycznie każda branża znajdzie u nas swoje miejsce. Zachęcamy do zarejestrowania się do programu na naszej stronie internetowej - mówi Karolina Musiak, koordynator ds. aktywności akademickiej, Wrocławski Park Technologiczny.
Jesteśmy powołani do tego, aby wspierać rozwój polskiego przemysłu i przedsiębiorców. Jesteśmy tu po to, żeby być bliżej przedsiębiorców i docierać do nich z informacją, co Agencja Rozwoju Przemysłu dla nich ma. Są to pożyczki w różnej formie - twierdzi Barbara Guziak, Agencja Rozwoju Przemysłu S.A.
Co o kongresie MŚP sądzą przedsiębiorcy?
Jestem bardzo szczęśliwa, gdyż jestem częścią agendy tego spotkania, nie tylko jako profesorka Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, ale też jako prezeska Fundacji Marka Polska Think Thank. To mnie bardzo cieszy. Powerspech, który będę tutaj prezentowała na zaproszenie organizatorów, którym już serdecznie gratuluję organizacji wydarzenia. Wygląda to wszystko fenomenalnie na miarę Dolnego Śląska. Będę mówiła o marce nie tylko tej osobistej, nie tylko dla małych i średnich przedsiębiorstw, ale również o tym, co spędza mi sen z powiek ostatnimi czasy, czyli narodowej marce polskiej - mówi dr hab. Barbara Mróz-Gorgoń, Profesorka Uniwersytetu Ekonomicznego, Prezeska Fundacji Marka Polska.
Barbara Mróz-Gorgoń podczas swojej agendy opowiedziała o tym, jak budować markę, która pozostaje w głowie. Jest to ważny temat dla każdego przedsiębiorcy. Wszystkim zależy, aby zapamiętano ich firmę.
Przyprowadziła mnie tu przede wszystkim ciekawość tego, co się dzieje na rynku obecnie i ciekawość kierunków w branży. Zastanawia mnie czy jest więcej zmartwień, wyzwań, czy też okazji do tego, aby inwestować. Sytuacja na rynku polskim i europejskim jest taka sobie. Chciałem sprawdzić, jakie są nastroje wśród przedsiębiorców i co będzie dalej. Pieniądze, jak widać, trzymane są w skarpetach i mało jest inwestycji. Sprawdzam, jak to będzie wyglądać. Chcę zainspirować się tym, co inni powiedzą. Może mają wiedzę w różnych kierunkach biznesu, gdzie inwestować pieniądze - mówi Piotr Lesicki, przedsiębiorca.
Szukałem konferencji zorganizowanych na Dolnym Śląsku do końca roku i zapytałem sztuczną inteligencję, która konferencja dla mnie będzie najciekawsza. Sztuczna inteligencja podpowiedziała mi, że ta konferencja. Liczę na to, że spotkam tu ludzi, z którymi będzie o czym rozmawiać i z którymi być może nawiążę kontakty biznesowe - twierdzi Bartłomiej Głowacki, prezes BRS Sp. z o.o, brsolutions.pl.
Do udziału w konferencji zachęcił mnie kolega, z którym widziałem się na konferencji Upgrade we Wrocławiu. Wspomniał mi, że warto tutaj być, ponieważ jest tu dużo dolnośląskiego biznesu. Można nawiązać bardzo ciekawe relacje biznesowe, poznać ciekawych ludzi oraz posłuchać interesujących prelekcji. Pierwszy raz tu jestem. Moją intencją jest poznać nowych ludzi, porozmawiać o tym, w jakim stanie jest rynek, co się zmienia, na co się przygotować i być może nawiązać relacje biznesowe w kontekście automatyzacji, które oferujemy - mówi Szymon Bazan, prezes Sales Booster Sp. z o.o.