Lublin: Jeden most już prawie zniknął. Zaglądamy na budowę
Na początek przypomnienie: objęty robotami odcinek ma 850 metrów - to fragment od ronda Lubelskiego Lipca '80 (przy Gali) do wysokości zjazdu na teren galerii handlowej VIVO. Finalnie ma być uzupełniona o dodatkową jezdnię obsługującą tereny położone po zachodniej stronie drogi (m.in. parkingi przed Targiem pod Zamkiem). Nie zabraknie tam również nowych chodników i dróg rowerowych. Ale największe wyzwanie podczas budowy to co innego: trzeba zburzyć, a następnie odbudować dwa mosty na Bystrzycy, którymi prowadzi jezdnia alei.
Jednego z nich już prawie nie ma. Na tapecie drogowców jest też aktualnie budowa drogi serwisowej po stronie Targu pod Zamkiem i kanalizacji deszczowej. Powstaje kanał technologiczny, czyli podziemna trasa, w której umieszczane są różnego rodzaju instalacje, media, kable, czy elementy związane z zarządzaniem drogą i ruchem. Kiedy wykonawca się z tym upora, wybije godzina początku prac na ul. Zamojskiej.