Małopolskie: Będzie nowa ścieżka rowerowa łącząca Maszkowice z Jazowskiem
Na terenie gminy Łącko powstanie kolejny odcinek ścieżki rowerowej, która tym razem połączy Maszkowice z Jazowskiem. Będzie to alternatywna trasa do południowej VeloDunajec. Odcinek będzie miał ponad 3 kilometry i ma być gotowy w 2028 roku.
Gmina Łącko inwestuje w turystykę rowerową. Będzie nowa ścieżka
Łącko może stanowić dobrą bazę turystyczną i wypadową do takich miejsc jak Szczawnica czy Zakopane. Wybierając się na południe Małopolski, przed odwiedzeniem zatłoczonego Zakopanego warto zwrócić uwagę na położone w okolicy miejscowości, które wprowadzają fanów górskich wycieczek i krajobrazów w ten wyjątkowy klimat. Są tam też malownicze trasy rowerowe, w tym ta na szlaku VeloDunajec prowadząca do Szczawnicy.
Gmina Łącko chce wykorzystać potencjał turystyczny i planuje rozpocząć realizację dużego projektu, który zwiększy bezpieczeństwo mieszkańców i turystów oraz przyczyni się do dalszego rozwoju ruchu turystycznego w regionie.
Powstanie alternatywna trasa do popularnej VeloDunajec - ścieżka pieszo-rowerowa o długości ponad 3,4 km, łącząca Maszkowice z Jazowskiem przebiegająca po lewej stronie brzegu rzeki Dunajec.
Jak informuje gmina realizacja tego zadania pozwoli na ,,przeniesienie" najbardziej niebezpiecznego w tym momencie odcinka trasy pieszo - rowerowej VeloDunajec na terenie gminy. Obecnie przebiega on po bardzo wąskiej i krętej drodze gminnej od mostu na Dunajcu w Maszkowicach w stronę dolnej części Brzyny (tzw. Pański Majerz) i przez most na Dunajcu w Jazowsku.
Inwestycja poprawi w istotny sposób bezpieczeństwo i komfort przemieszczania się zarówno mieszkańców jak i turystów.
Nowa ścieżka w gminie Łącko w 2028 roku
W związku z planowaną inwestycją powstanie ścieżka pieszo-rowerowa o szer. 3 m o nawierzchni bitumicznej z poboczami, brzegi Dunajca zostaną zabezpieczone. Będą wykonane przepusty, bariery drogowe i elementy odwodnienia. Na trasie nie zabraknie elementów małej architektury: ławki, stojaki rowerowe oraz tablice informacyjne i edukacyjne.
Całkowita wartość projektu: 5,44 mln zł, z czego kwota 3,04 mln zł stanowi dofinansowanie z Programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027. Wkład własny gminy to 2,39 mln zł.
Zadanie będzie podzielone na dwa etapy:
- I etap - opracowanie projektu budowlanego wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę - do grudnia 2026 r.
- II etap - wykonanie robót budowlanych - od 2027 r. do maja 2028 r.
To kolejny krok ku temu, by Gmina Łącko była jeszcze bardziej przyjazna rowerzystom, pieszym i turystom.