Nocne prace na torach w Poznaniu. MPK sprawdza stan infrastruktury

MPK Poznań prowadzi prace utrzymaniowe torowisk tramwajowych z użyciem podbijarki – specjalistycznej maszyny, która odpowiada za precyzyjne ustawienie torów. Działania te służą przede wszystkim poprawie bezpieczeństwa i wygody podróżnych oraz wydłużeniu trwałości infrastruktury.

fot. za: Codzienny Poznańfot. za: Codzienny Poznań
Źródło zdjęć: © Licencjodawca
A. Karczewska

Podbijarka torowa to maszyna wykorzystywana do regulowania geometrii toru. W trakcie prac unosi ona szyny i podkłady, uzupełnia i zagęszcza tłuczeń, a następnie układa tory z powrotem w odpowiednim położeniu – zarówno na właściwej wysokości, jak i z zachowaniem prawidłowego poziomu. Zabiegi te pozwalają nie tylko wyeliminować drobne nierówności, ale również zapobiegają przyspieszonemu zużyciu torowisk.

Ze względu na konieczność zachowania płynności ruchu tramwajowego, prace są realizowane nocą – co sprawia, że nie wpływają na rozkładowe kursowanie pojazdów. MPK zaznacza jednak, że w godzinach wieczornych i nocnych może być słyszalny hałas, za co przeprasza mieszkańców.

Uchwycił go monitoring. Nagranie z Rossmanna trafiło do sieci

W maju br. maszyna pracowała na odcinku ul. Jana Pawła II, pomiędzy rondem Śródka a rozjazdem przy ul. Kórnickiej. Aktualnie prowadzone są roboty na ul. Hetmańskiej – od ronda Starołęka do skrzyżowania z ul. Głogowską.

Na tym jednak nie koniec. W najbliższych miesiącach planowane jest wykonanie podobnych prac na kolejnych odcinkach torowisk:

  • Zamenhofa – między rondem Starołęka a ul. Kruczą,
  • Warszawska – od ronda Śródka do ul. Krańcowej,
  • Trasa Piątkowska – od Al. Solidarności do pętli Piątkowska,
  • Królowej Jadwigi – pomiędzy ul. Półwiejską a Wierzbięcicami,
  • Przybyszewskiego – od Marcelińskiej do Dąbrowskiego,
  • Grunwaldzka – od ronda Nowaka-Jeziorańskiego do ronda Skubiszewskiego.

W sumie w 2025 roku planowane jest podbicie około 23 kilometrów pojedynczych torów tramwajowych. To element szerszego programu dbałości o stan techniczny torowisk w Poznaniu, realizowanego we współpracy z Zarządem Transportu Miejskiego.

Wybrane dla Ciebie
Szczecin: Wystartował Jarmark Bożonarodzeniowy. Zapach grzańca i pierogów unosi się nad centrum
Szczecin: Wystartował Jarmark Bożonarodzeniowy. Zapach grzańca i pierogów unosi się nad centrum
Jazda na zamarzniętym morzu. Najdziwniejsze starcie w historii
Jazda na zamarzniętym morzu. Najdziwniejsze starcie w historii
Najbardziej przerażający obóz dla dzieci. Tu ginęły z głodu
Najbardziej przerażający obóz dla dzieci. Tu ginęły z głodu
Sukces lubelskich uczelni. Te uniwersytety znalazły się w światowej elicie rankingu GRAS 2025
Sukces lubelskich uczelni. Te uniwersytety znalazły się w światowej elicie rankingu GRAS 2025
Nowe Miasto nad Wartą: Kontrole transportu zwierząt na DK11
Nowe Miasto nad Wartą: Kontrole transportu zwierząt na DK11
Związki z aloesu pomogą zwalczyć chorobę Alzheimera?
Związki z aloesu pomogą zwalczyć chorobę Alzheimera?
Jaworzno: Niecodzienny finał interwencji. Policjanci wezwani do mężczyzny w kryzysie znaleźli narkotyki
Jaworzno: Niecodzienny finał interwencji. Policjanci wezwani do mężczyzny w kryzysie znaleźli narkotyki
Legnica: Premiera nowego kalendarza Jarosława Jaśnikowskiego
Legnica: Premiera nowego kalendarza Jarosława Jaśnikowskiego
Tarnobrzeg: 10. Ustawkowa Biesiada Piwna 2025. Górnicza brać bawi się i strzeże tradycji
Tarnobrzeg: 10. Ustawkowa Biesiada Piwna 2025. Górnicza brać bawi się i strzeże tradycji
Kolno: Nowa stawka opłaty za śmieci
Kolno: Nowa stawka opłaty za śmieci
Król złodziei PRL. Fenomen Zdzisława Najmrodzkiego
Król złodziei PRL. Fenomen Zdzisława Najmrodzkiego
Eksperymenty na niewolnicach. Uczono się na nich ginekologii
Eksperymenty na niewolnicach. Uczono się na nich ginekologii
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥