Nowa Wieś: DW719 do przebudowy sygnalizacja, lewoskręt i nowy ciąg pieszo-rowerowy
Zakres robót obejmuje rozbudowę DW719 na odcinku od ok. km 22+531 do km 23+274 w Nowej Wsi, czyli nieco ponad 740 metrów trasy – między końcem istniejącego ciągu pieszo-rowerowego przy ul. Brzozowej a skrzyżowaniem z ul. Główną.
Tak wyglądały chrzciny syna Daniela Martyniuka (WIDEO)
Według informacji gminnych, projekt przewiduje budowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu z ul. Główną, wydzielonych pasów do skrętu w lewo, chodników i ciągu pieszo-rowerowego oraz uporządkowanie odwodnienia wraz z korektą geometrii włączenia ul. Polnej do DW719. Dokumentacja projektowo-kosztorysowa została przygotowana na zlecenie gminy.
Jak przypomina wójt gminy Michałowice Małgorzata Pachecka, inwestycja będzie realizowana „w oparciu o przemyślany, wykonany i sfinansowany przez Gminę Michałowice w 100% projekt (wartość projektu: 300 000 zł), dla którego również uzyskaliśmy prawomocną decyzję ZRID. Dokumentację przekazaliśmy do MZDW na mocy porozumienia”. Wójt dodaje: „Cieszę się, że już wkrótce ta przebudowa zostanie wykonana. A 8 000 000 zł to niebagatelna kwota!”.
Na poziomie wojewódzkim zadanie figuruje w planie postępowań MZDW na 2025 r., co potwierdza harmonogram prac i nadzoru nad rozbudową wskazanego odcinka DW719 w Nowej Wsi.
Celem przedsięwzięcia jest poprawa bezpieczeństwa i płynności ruchu na jednym z najbardziej newralgicznych miejsc w ciągu DW719. Kierowcy jadący w stronę Grodziska i Warszawy zyskają dedykowane pasy do skrętu oraz sygnalizację, co ma ograniczyć zatory tworzące się dziś, gdy pojazdy oczekujące na lewoskręt blokują przejazd. Dodatkowo powstanie spójny ciąg pieszo-rowerowy, który poprawi warunki poruszania się niechronionych uczestników ruchu między ul. Brzozową a skrzyżowaniem z ul. Główną.
Wdrożenie robót będzie się wiązać z wprowadzeniem czasowej organizacji ruchu na DW719 w rejonie Nowej Wsi. Odcinek będzie etapowany, z okresowymi zwężeniami, ograniczeniami prędkości i zmianami pierwszeństwa – zgodnie z zatwierdzonym projektem czasowej organizacji na czas budowy. Powrót do stałej organizacji ruchu planowany jest po zakończeniu przedsięwzięcia w 2026 r.