Ostrowiec: Małżeństwo oszukane metodą na pracownika banku
Małżeństwo z Ostrowca zostało oszukane metodą na pracownika banku. Zainstalowali aplikację, umożliwiającą przestępcom dostęp do ich konta w banku. Stracili dużą kwotę.
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | ©Rawpixel.com - stock.adobe.com
Sylwia Bławat
Małżeństwo z Ostrowca oszukane metodą na pracownika banku
We wtorek do Komendy Powiatowej Policji w Ostrowcu Świętokrzyskim zgłosiła się 61-latka, by powiadomić, że wraz z mężem zostali oszukani. Do jej małżonka najpierw zadzwoniła kobieta, podająca się za pracownicę firmy telekomunikacyjnej. Powiadomiła go, że ktoś na jego nazwisko zamówił e-kartę i że może to być próba oszustwa. Po chwili mężczyzna odebrał kolejny telefon, tym razem od "pracownika banku", zajmującego się rzekomo wyłudzeniami.
- Na prośbę rozmówcy ostrowczanin zainstalował aplikację do zdalnego pulpitu. Po czym postępował zgodnie z otrzymanymi od niego instrukcjami, przekazując mu między innymi przychodzące kody - wyjaśnia komisarz Ewelina Wrzesień, rzecznik prasowy ostrowieckiej policji.
Szybko okazało się, że z konta pary zaczynają znikać pieniądze. Łącznie stracili prawie 60 tysięcy złotych.