Poznań: Będą zmiany na ul. Opolskiej przy przejazdach kolejowych. Ma być bezpieczniej i płynniej
Do 15 sierpnia na poznańskiej ul. Opolskiej wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu. Celem działań Zarządu Dróg Miejskich i Miejskiego Inżyniera Ruchu jest poprawa bezpieczeństwa w rejonie przejazdu kolejowo-drogowego oraz ograniczenie ryzyka zatorów drogowych, które w przeszłości stwarzały realne zagrożenie dla kierowców i pieszych.
Szczególnie niebezpiecznym miejscem jest obszar między ul. Opolską a ul. 28 Czerwca 1956 r., w sąsiedztwie dwóch przejazdów kolejowych. W godzinach szczytu często dochodzi tam do blokowania pojazdów pomiędzy szlabanami, co w skrajnych przypadkach mogło prowadzić do kolizji lub wypadków.
Projekt nowej organizacji ruchu, przygotowany i skonsultowany z radami osiedli Świerczewo i Zielony Dębiec, zakłada przede wszystkim zmianę pierwszeństwa na skrzyżowaniu ulicy Opolskiej z łącznikiem prowadzącym do ul. 28 Czerwca 1956 r. Po zmianach to właśnie kierowcy poruszający się ul. Opolską, od strony Świerczewa w kierunku Wildy, będą mieli pierwszeństwo. Likwidacja wydzielonego pasa do lewoskrętu ma usprawnić przejazd przez skrzyżowanie i ograniczyć ryzyko zatorów w rejonie torów kolejowych.
Równolegle wprowadzone zostaną rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo pieszych. Na przejściu przez ul. Opolską powstanie tzw. azyl, czyli wyspa rozdzielająca pasy ruchu oraz nowe barierki ograniczające możliwość przechodzenia poza wyznaczoną „zebrą”.
To jednak nie koniec planów na poprawę infrastruktury w tej części miasta. Miasto pracuje również nad koncepcją przejść podziemnych pod torami kolejowymi w rejonie ul. Opolskiej. Projekt ma być gotowy do końca 2026 roku i zakłada udogodnienia zarówno dla pieszych, jak i rowerzystów. Jego realizacja będzie zależeć od możliwości finansowych miasta i przebiegu prac nad modernizacją poznańskiego węzła kolejowego, za które odpowiadają kolejarze.