Przebudowa drogi wojewódzkiej 835 Szklary – Dynów. Są utrudnienia
Rozpoczęły się długo wyczekiwane prace remontowe na drodze wojewódzkiej nr 835 na odcinku Szklary – Dynów. Inwestycja ma na celu poprawę bezpieczeństwa oraz komfortu podróżowania na trasie z Rzeszowa w kierunku m.in. Bieszczad. Kierowcy już teraz muszą liczyć się z utrudnieniami – na kilku fragmentach obowiązuje ruch wahadłowy sterowany sygnalizacją świetlną.
Kompleksowa przebudowa drogi i infrastruktury
Zadanie pod nazwą "Rozbudowa i budowa DW 835 na odcinku Szklary – Dynów" obejmuje szeroki zakres prac. Modernizacją objęto ponad 6,4 km trasy, z czego 5,8 km to rozbudowa istniejącej drogi, a kolejne 0,65 km to nowy odcinek, powstający w miejscu dotychczasowego, niebezpiecznego łuku drogi.
W ramach inwestycji przewidziano także:
- rozbudowę skrzyżowań z drogami lokalnymi i wojewódzką nr 877,
- budowę chodników, zatok autobusowych oraz przejść dla pieszych,
- przebudowę i budowę zjazdów publicznych i indywidualnych,
- rozbiórkę istniejących i budowę nowych obiektów inżynierskich,
- wykonanie kanalizacji deszczowej i modernizację oświetlenia drogowego,
- instalację ekranów akustycznych i elementów ochrony środowiska,
- zabezpieczenie infrastruktury technicznej (m.in. sieci energetycznych, wodociągów i gazociągów).
Całość zakończy się w miejscowości Bachórz, przed skrzyżowaniem DW 835 z drogą wojewódzką nr 884.
Najkorzystniejsza oferta za prawie 90 mln zł
W przetargu na realizację zadania wpłynęło osiem ofert. Najkorzystniejszą – na kwotę 89 162 057 zł – złożyła właśnie firma PORR S.A. z Warszawy. Najdroższa oferta opiewała na ponad 115 mln zł.
Część większego projektu wartego 466 mln zł
Inwestycja na trasie Szklary - Dynów to tylko jeden z trzech odcinków dużego projektu przebudowy kluczowych dróg wojewódzkich w kierunku Rzeszowa.
Cały projekt obejmuje:
- DW 878 na odcinku Tyczyn – Dylągówka (13,78 km),
- DW 877 z Dylągówki do Szklar (4,79 km),
- DW 835 ze Szklar do Dynowa (5,8 km).
Całkowity koszt modernizacji to 466,2 mln zł, z czego 379 mln zł pochodzi z Funduszy Europejskich dla Podkarpacia 2021–2027, a resztę pokrywa budżet województwa.
Integralną częścią całego ciągu komunikacyjnego ma być także planowana obwodnica Tyczyna, która będzie realizowana w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Jej zadaniem będzie rozładowanie ruchu i zapewnienie szybszego dojazdu do Rzeszowa.