Sosnowiec: Nowe przejście pod torowiskiem kolejowym
Nowy tunel w Sosnowcu, komfort i większe bezpieczeństwo
Wygodne i bezpieczne przejście pod torami na ul. Chemicznej w Sosnowcu zwiększy bezpieczeństwo w tym miejscu. Usprawni także zdecydowanie przejście na drugą stronę torów, bez konieczności oczekiwania przed zamkniętymi rogatkami.
- Do tunelu od strony ul. Chemicznej i Piotrkowskiej prowadzą schody, windy i pochylnie. Tuż obok, budowany jest nowy przystanek kolejowy Sosnowiec Środula, z którego podróżni skorzystają po zakończeniu inwestycji, planowanym na drugi kwartał 2027 roku - informuje Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP PLK.
Kierowcy jadą teraz łącznicą z DK94, druga będzie otwarta w sierpniu
W maju tego roku ruch samochodowy został skierowany z ul. Chemicznej na wiadukt drogowy nad torami w ciągu DK94. Aby to było możliwe, wybudowany został wjazd na DK94 z ul. Północnej w kierunku Katowic, z którego korzystają już kierowcy i wyjazd z DK94 na ul. Północną w kierunku Dąbrowy Górniczej.
- Ten wyjazd udostępnimy do ruchu jeszcze w tym miesiącu - mówi Katarzyna Głowacka.
Dobre zmiany w komunikacji są efektem dużej inwestycji na linii Będzin - Katowice Szopienice Południowe, która zwiększa poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Zadanie jest dofinansowane przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF "Łącząc Europę".
Sosnowiec w przebudowie, modernizują wiadukty i mosty
W Sosnowcu kolejowe inwestycje trwają także w kilku innych miejscach. Przebudowa wiaduktu na ul. Piłsudskiego w centrum miasta to jeden z elementów dużej inwestycji kolejowej na szlaku od Będzina aż do Katowic.
- Przed końcem października przejazd znów zostanie tymczasowo zamknięty. Powodem jest konieczność ułożenia nowych torów na wiadukcie - informuje wykonawca prac, krakowska firma ZUE.
Zgodnie z harmonogramem, po nowej części wiaduktu pociągi pojadą z końcem października. Wtedy roboty przeniosą się na sąsiednią część obiektu.
Obecnie tramwaje wróciły na stałą trasę linii 15, która łączy Sosnowiec z Katowicami. Ruch pieszych i kursowanie pociągów pozostaje bez zmian.
Prace w rejonie ul. Nowopogońskiej w Sosnowcu także postępują zgodnie z harmonogramem. Na moście kolejowym nad Przemszą na obiekcie M-1 wykonano kolejne dwa przęsła konstrukcji - to elementy, które docelowo będą przenosić dwa nowe tory kolejowe.
Wiadukt na ulicy Nowopogońskiej w pobliżu dawnej Huty Buczek także jest w przebudowie. Zakończono tam montaż wszystkich czterech przęseł. Zostały już ułożone i osadzone na podporach. Nowy obiekt znacznie się poszerzył, co umożliwi wprowadzenie ruchu dwukierunkowego. Dotychczas można było tylko kierować się w jedną stronę. Większość prac została tu już wykonana, a otwarcie przejazdu zaplanowane zostało w listopadzie tego roku.
Równocześnie postępują prace na stacji kolejowej Sosnowiec Główny, gdzie modernizacja ma na celu poprawę warunków obsługi pasażerów oraz dostosowanie infrastruktury do współczesnych standardów. Obecnie trwa budowa nowego, dodatkowego peronu trzeciego.