Szczecin: Remont Trasy Zamkowej trwa. Miasto czeka na Most Kłodny
Remont odcinka wyjazdowego Trasy Zamkowej trwa już prawie pół roku. Zmiany widać głównie w okolicach tzw. łącznic wzdłuż Zamku Książąt Pomorskich, czy na wjeździe od strony ulicy Jana z Kolna.
Faktycznie, łącznice są w przyszłości do wyburzenia w związku z budową Mostu Kłodnego na Łasztownię i zmianą organizacji ruchu pod Trasą Zamkową.
Okazuje się jednak, że łącznice, nie będą na razie wyburzane, ani remontowane.
Sprawę i wątpliwości wyjaśnia Michał Przepiera, zastępca prezydenta Szczecina do spraw inwestycji.
- To może tak wyglądać, jakby łącznice były przygotowywane do wyburzenia, ale na razie to nie nastąpi. Prace, które teraz widać związane są z modernizacją najazdów na Trasę Zamkową. Zdecydowaliśmy, że nie będziemy też remontować tych łącznic, które mają zostać wyburzone w związku z budową Mostu Kłodnego - mówi Michał Przepiera.
Do zakończenia modernizacji Trasy Zamkowej pozostało 1,5 roku. Władze Szczecina liczą, że w tym czasie zdobędą pieniądze na Most Kłodny, dzięki czemu elastycznie udałoby się przejść z jednej inwestycji do drugiej.
- A łącznice byłyby wyburzone w ramach tego drugiego zadania - dodaje Michał Przepiera.
Gdyby udało się otrzymać pieniądze, miasto jest gotowe do rozpoczęcia inwestycji. Trwa aktualizacja dokumentacji projektowej mostu.
- Zakończą się w drugiej połowie tego roku. Miasto stara się o dofinansowanie ze środków krajowych. Zadanie jest ujęte w Wieloletnim Programie Rozwoju Szczecina w latach 2027-2029, jednakże termin realizacji na etapie jest trudny do sprecyzowania - mówi Piotr Zieliński ze Szczecińskich Inwestycji Miejskich.
Aktualizacja ma dotyczyć głównie uzgodnień i rozwiązań w zakresie prac sieciowych. W ubiegłym roku planowane nakłady na całą inwestycją oszacowano na 352,6 mln zł .
Nowa przeprawa ma połączyć nabrzeże Wieleckie z Łasztownią. Będzie to most o długości 150 metrów, z pylonem o wysokości 100 metrów. Oprócz jezdni, torowiska tramwajowego będzie tu dwukierunkowa droga dla rowerzystów oraz szeroki chodnik. Od strony Starego Miasta chodnik będzie miał szerokość 3 metrów, żeby wygodnie przejść i podziwiać widok, a od strony Trasy Zamkowej będzie tylko chodnik techniczny.
Po moście będą kursowały tramwaje. Torowisko tramwajowe przebiegać będzie od Ronda Portowców ulicą Władysława IV przez Most Kłodny do włączenia w ulicę Nabrzeże Wieleckie. Wiadomo, że w ramach inwestycji powstanie nowy przystanek w rejonie skrzyżowania ul. Władysława IV i ulicy Spichrzowej. Na lewym brzegu tory mają się kończyć na nabrzeżu Wieleckim, mają być poprowadzone w kierunku mostu Długiego i ul. Jana z Kolna. Jednak rozważane jest poprowadzenie torowiska w górę, w kierunku placu Żołnierza Polskiego. Dodajmy, że takie połączenie: pomiędzy placem Żołnierza Polskiego a Nabrzeżem Wieleckim istniało przez ulicę Wyszaka, dziś są tutaj łącznice Trasy Zamkowej i parking.