Szczecin szuka wykonawcy. Jest przetarg na Most Kłodny
- Ta inwestycja radykalnie poprawi komunikację "z" i "na" Łasztownię oraz zmieni okolice Trasy Zamkowej i przyszłej nowej siedziby Teatru Współczesnego. Przetarg na Most Kłodny ogłoszony. Pojawiła się duża szansa na dofinansowanie. Walczymy - mówi Piotr Krzystek, prezydent Szczecina.
Niedawno zakończyła się aktualizacja dokumentacji projektowej. Dotyczyła głównie uzgodnień i rozwiązań w zakresie prac sieciowych. W ubiegłym roku planowane nakłady na całą inwestycją oszacowano na 352 636 911 złotych.
Będzie to most o długości 150 metrów, z pylonem o wysokości 100 metrów. Oprócz jezdni, torowiska tramwajowego będzie tu dwukierunkowa droga dla rowerzystów oraz szeroki chodnik. Od strony Starego Miasta chodnik będzie miał szerokość 3 metrów, żeby wygodnie przejść i podziwiać widok, a od strony Trasy Zamkowej będzie tylko chodnik techniczny.
Po moście będą kursowały tramwaje. Torowisko tramwajowe przebiegać będzie od Ronda Portowców ulicą Władysława IV przez Most Kłodny do włączenia w ulicę Nabrzeże Wieleckie. Wiadomo, że w ramach inwestycji powstanie nowy przystanek w rejonie skrzyżowania ul. Władysława IV i ulicy Spichrzowej. Na lewym brzegu tory mają się kończyć na nabrzeżu Wieleckim, mają być poprowadzone w kierunku mostu Długiego i ul. Jana z Kolna. Jednak rozważane jest poprowadzenie torowiska w górę, w kierunku placu Żołnierza Polskiego. Dodajmy, że takie połączenie: pomiędzy placem Żołnierza Polskiego a Nabrzeżem Wieleckim istniało przez ulicę Wyszaka, dziś są tutaj łącznice Trasy Zamkowej i parking.
Do rozbiórki zaplanowano obecne zjazdowe łącznice Trasy Zamkowej od strony placu Żołnierza Polskiego w kierunku Nabrzeża Wieleckiego i w kierunku ul. Jana z Kolna.