Tarnobrzeg: Remont dworca kolejowego nadal w zawieszeniu
Poseł Rafał Weber potwierdził w Tarnobrzegu to, o czym "Tygodni Nadwiślański" informował przed miesiącem. Choć tarnobrzeski dworzec kolejowy znajduje się na priorytetowej liście obiektów do remontu i rewitalizacji, prace przygotowawcze do tej inwestycji zostały wstrzymane. Poseł mówił też, kiedy do Tarnobrzega mogą "wrócić" pociągi.
Na początku listopada informowaliśmy, że PKP wstrzymało prace przygotowawcze niezbędne do wykonania przed remontem tarnobrzeskiego dworca kolejowego. Mimo, że jego remont i rewitalizacja są na głównej liście nowego programu dworcowego PKP, nie idą za tym żadne praktyczne działania.
- Najbardziej niepokojące w tej sprawie jest to, że te prace były realizowane, a w kwietniu ub. roku zostały wstrzymane i dotąd ich nie wznowiono. Nie ma też zabezpieczonych środków na remont tarnobrzeskiego dworca - potwierdził we wtorek, 2 grudnia poseł Rafał Weber z PiS, który zwołał na dworcu konferencję prasową.
Jak zapewnił parlamentarzysta, będzie domagał się od Ministerstwa Infrastruktury i PKP jasnych deklaracji, kiedy będący w tragicznym stanie tarnobrzeski dworzec, nie pełniący swojej roli od lat, zostanie w końcu wyremontowany.
- Z tego miejsca można zrobić prawdziwą perełkę. Będę chciał wprowadzenia poprawki do uchwały budżetowej gwarantującej zabezpieczenie pieniędzy na jak najszybszą realizację tej inwestycji - mówił w Tarnobrzegu parlamentarzysta.
Aktualnie stacja kolejowa w Tarnobrzegu jest całkowicie wyłączona z ruchu pociągów. Wiąże się to z remontem linii kolejowych biegnących przez nasz region. Połączenia kolejowe zastępuje obecnie komunikacja zastępcza. R. Weber, były wiceminister infrastruktury poinformował, kiedy pociągi mogą wrócić do Tarnobrzega.
- Z tego co wiem, rozważane są dwa warianty. Pierwszy mówiący o tym, że po zakończeniu prac w tym rejonie, mniej więcej w marcu, ruch pociągów zostanie przynajmniej częściowo przywrócony. Potem jednak konieczne będzie kolejne jego wyłącznie, na czas realizacji dalszych zadań. Drugi wariant mówi o zamknięciu dworca do czerwca 2026 albo trochę dłużej - stwierdził R. Weber.
Poseł zadeklarował też starania o zwiększenie liczby połączeń dalekobieżnych przez Tarnobrzeg do Warszawy i Krakowa po zakończeniu remontu linii kolejowych. Pociągi będą mogły wówczas osiągać prędkość do 160 km na godzinę.
Takie same deklaracje składają przedstawiciele PKP i Ministerstwa Infrastruktury.