Trzeci odcinek trasy N-S w Radomiu prawie gotowy, ale nieprzejezdny. Zobacz co się dzieje na budowie ważnego połączenia komunikacyjnego
Trzeci odcinek trasy N-S w Radomiu prawie gotowy
Trzeci odcinek trasy N-S w Radomiu miał być oddany do użytku do 31 marca. Postęp prac wskazywał, że firma wykonawca – spółka Strabag – wywiąże się z terminów. Już dawno wylano asfalt i wykonano inne prace na prawie całym odcinku. Okazało się jednak, że konieczne było podpisanie aneksu przedłużającego termin oddania drogi do użytku, przewidujący, że stanie się to dopiero pod koniec sierpnia.
O opóźnieniach informowaliśmy:
Zwłoka w wykonywaniu prac jest ściśle powiązana z trwającą budową nowego wiaduktu. Jak wyjaśniała wiceprezydent Radomia Katarzyna Kalinowska to, że trasa N-S zostanie oddana z opóźnieniem wynika wprost z niezidentyfikowanych wcześniej kolizji przy budowie wiaduktu, chodzi między innymi o kolizję z siecią ciepłowniczą i światłowodem. To powoduje, że prace przy wiadukcie musiały być wydłużone, a to oznaczało brak możliwości prac przy trasie N-S na wysokości wiaduktu i przystanku kolejowego Radom Wschodni.
Drogowcy nadrabiają zaległości, trasa N-S ma być gotowa w czerwcu, odbiory techniczne będą trwały do września i wtedy jednocześnie zostanie otwarty cały wiadukt oraz trzeci odcinek trasy N-S. Wcześniej ma być przejezdna jedna nitka wiaduktu.
Na razie z większej części zbudowanej trasy korzystają samochody wykonawcy inwestycji, kierowcy, którzy za nic mają to, że jest to wciąż plac budowy, rolkarze, rowerzyści, spacerowicze. Trwają też jeszcze ostatnie drobne prace – ostatnio znakowano na przykład sąsiadującą trasę pieszo – rowerową, poprawiano przepusty wodne.
W planach jest jeszcze budowa fragmentu trasy N-S od ulicy Andersa do ulicy Energetyków. Miasto dostatnie na realizację tej inwestycji 14,5 miliona złotych z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Dokumentacja techniczna ostatniego odcinka trasy N-S jest już gotowa. A cała trasa będzie przejezdna w przyszłym roku.
Budowa trasy N-S została podzielona na trzy etapy. Pierwszy - kilometrowy odcinek od ulicy Żeromskiego do ronda przy dworcu PKS, przy ulicy Beliny - Prażmowskiego - został oddany do użytku latem 2019 roku. Dwa lata później zrealizowano drugi etap między ulicami Czarnoleską a Żakowicką.