Warszawa: Połowa tramwajowej gwiazdy na Ochocie już gotowa. Ważne zmiany w ruchu na Grójeckiej
Na Ochocie stopniowo wyłania się gwiazda
W dzielnicy Ochota wre praca przy budowie sieci tramwajowej w stronę Dworca Zachodniego. Na półmetku są prace nad węzłem tramwajowym, tak zwaną pełną gwiazdą, który powstaje w miejscu, gdzie krzyżują się ulica Grójecka z Bitwy Warszawskiej 1920 r. i Banacha. Dzięki kompletowi rozjazdów, w który zostaną wyposażone tory tramwaje przejeżdżające tamtędy będą mogły skręcać we wszystkich możliwych kierunkach.
Budowa gwiazdy rozpoczęła się na początku roku. Wtedy wykonawca inwestycji zamknął jedną z jezdni Grójeckiej, która utraciła połączenie z Bitwy Warszawskiej. Czasowo nie mogły tam również jeździć tramwaje.
Wraz z ukończeniem prac na tym odcinku tramwajarze przeniosą się z robotami w stronę centrum. W nocy z 22 na 23 sierpnia otwarta zostanie jezdnia Grójeckiej w kierunku alei Krakowskiej. Grójecka na powrót otrzyma połączenie z Bitwy Warszawskiej.
Utrudnienia ruchu w okolicy ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r.
Co to oznacza dla kierowców? Nadal będą jeździli jedną jezdnią w obu kierunkach. Tymczasowe przewiązki przez torowisko zostaną w tych samych miejscach: za przystankiem Hale Banacha i przed ul. Baśniową. W stronę alei Krakowskiej będą dwa pasy, a do centrum jeden, tak jak dotychczas.
Także na Bitwy Warszawskiej kierowcy będą mogli korzystać z jednej jezdni w dwóch kierunkach. Zamknięty nadal będzie fragment Białobrzeskiej do Przemyskiej, a także fragment Opaczewskiej od Grójeckiej w stronę Szczęśliwickiej.
Kierowcy jadący Grójecką z centrum skręcą w Bitwy Warszawskiej. Z Okęcia będzie można pojechać jedynie prosto, do centrum. Objazd do Bitwy Warszawskiej będzie prowadził przez ulice Dickensa i Szczęśliwicką. Z kolei jadący ulicą Bitwy Warszawskiej od strony Dworca Zachodniego skręcą w Grójecką w prawo lub lewo.
Zamknięte zostaną obie jezdnie ul. Banacha od skrzyżowania z Grójecką do Pawińskiego. Przez ulice Pawińskiego i Dickensa będzie wytyczony objazd do Grójeckiej. Z ul. Pawińskiego będzie można wyjechać w ul. Banacha jedynie w prawo. Do budynków Banacha 12, 14, 16, 18, 20, 22 oraz Grójecka 89 i 81/87 będzie można dojechać ul. Banacha. Na fragmencie od Wolnej Wszechnicy Polskiej (ul. Banacha 2) do parkingu dla mieszkańców będą wyznaczone dwa kierunki ruchu.
Zmiany w rozkładach autobusów
Otwarcie odcinka jezdni oznacza też oczywiście pewne zmiany w rozkładzie komunikacji miejskiej. Autobusy linii 186 i 414, ruszające z przystanku Banacha 04 w kierunku Nowodworów i Bródna Podgrodzie, pojadą od teraz ul. Pawińskiego do Dickensa, czyli aktualnej trasy. Linia 157 w obu kierunkach zostanie skierowana ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. do Grójeckiej i swojej stałej trasy.
Na swoje standardowe trasy w tym rejonie, czyli Grójecką do Bitwy Warszawskiej 1920 r., wrócą linie autobusowe 191 i N43. Dotychczasowe trasy objazdowe dla linii: 136, 154, 167, 172, 208, 521, N01 nie zmienią się. Tramwaje linii 7 i 9 wciąż będą jeździły tylko do placu Narutowicza. Utrzymane jest kursowanie autobusów zastępczych linii Z-9 i Z14. Trasy linii 124, 703, 706, 707, 711, 715, 721, 728 i 733 nadal będą wydłużone do przystanku PKP Rakowiec.